Hurrikántekercs

Majdnem olyan, mint egy sima piskótatekercs, de mégsem: egy egyszerű trükktől hurrikános mintája lesz a szeleteknek! :D

Már nem emlékszem, hogy Instagramon vagy Pinteresten láttam meg először, de olyan aranyosan nézett ki, hogy muszáj volt kipróbálnom :)

Gyakorlatilag bármilyen ízesítéssel el lehet készíteni, annyi a lényeg, hogy a tésztában két eltérő szín legyen: ehhez a legegyszerűbb a natúr és a kakaós, de Pinteresten rengeteg ötlet van a variációkra.

A trükk pedig csak annyi, hogy a tésztából egy keveset félreteszünk, először csak a nagyobb részét öntjük a tepsibe. A félretett részt (ebben az esetben kakaóval) megszínezzük, óvatosan a tepsiben lévő rétegre öntjük, majd egy fakanál nyelével vízszintesen és függőlegesen is becsíkozzuk (erről a biztonság kedvéért készítettem egy videót is, hogy biztosan érthető legyen). A ti piskótátok szebb lesz, ha tényleg fakanalat használtok, én a szilikonspatulám nyelével csináltam - ez egy kicsit vastagabb, azért ritkábban tudtam csíkozni, így a minta is kicsit kevesebb lett, mint ahogy azt eredetileg terveztem, de a lényeg így is átjön :)

A töltelék pedig bármi lehet: a legegyszerűbb a „kibontok egy üveg lekvárt” vagy a „maradt egy kis krém a tortasütésből”, már ha tényleg maradt :D Az én terveimben eperlekvár szerepelt, de pont nem volt itthon, ezért előkaptam a fagyasztóból egy adag epret, és ebből főztem gyorsan egy kevés lekvárt. A tekercs tetejére pedig ment a jó öreg vaníliás porcukor (amibe a vanília a maradék vaníliarudakból kerül, ezeket cukorral össze szoktam darálni, hogy ne vesszenek kárba).

Gyorsan kész lett, finom, egyszerű, de mégis nagyon cuki :)

Hurrikántekercs

Hozzávalók:

a piskótához:

  • 6 db tojás
  • 120 g cukor
  • 120 g liszt
  • elvileg nem kell, de ha nem szokott sikerülni a piskótád sütőpor nélkül, akkor a liszthez keverhetsz egy kicsit
  • 2 ek. kakaópor

a töltéshez:

  • lekvár, mogyorókrém, vagy ki mit szeret; én 200 g fagyasztott epret főztem lekvár sűrűségűre 75 g cukorral, ez volt itthon :)

a tetejére:

  • porcukor, csokiöntet, ez szintén ízlés kérdése; én most vaníliás porcukorral szórtam meg

A sütőt melegítsük elő 180°C-ra.

A piskótához a tojásokat kettéválasztjuk, a lisztet átszitáljuk (ezt semmiképp se hagyjuk ki, ha sütőpor nélkül készítünk piskótát). Először a sárgáját verjük világos, laza habbá a cukor egyharmad részével, ezután következik (külön tálban) a fehérje, amihez a maradék cukrot akkor adjuk hozzá, amikor lágyan habos az állaga, és a cukorral együtt habosítjuk ki teljesen.

A sárgájahabhoz több részletben óvatosan forgassuk hozzá a fehérjehabot, majd adjuk hozzá a lisztet is - vigyázzunk, hogy ne törjük össze a habot, de csomós se maradjon a tészta.

A tészta kétharmad részét öntsük egy sütőpapírral bélelt, kb. 25×30 cm-es tepsibe, de még ne tegyük be a sütőbe.

A maradék krémhez szitáljuk hozzá a kakaóport, keverjük el, majd óvatosan öntsük a tészta tetejére úgy, hogy mindenhol vékony rétegben fedje az alsó tésztát.

Ezután jön a hurrikán trükk: egy fakanállal húzzunk vízszintesen és függőlegesen csíkokat a tésztában, egymáshoz szorosan közel, majdnem egészen a tészta aljáig lenyúlva (ezt mutattam meg a fentebb beillesztett videón).

Tegyük a tepsit az előmelegített sütőbe, és tűpróbáig süssük.

Ha kész, egyből fordítsuk át egy tálra/tálcára, húzzuk le a hátoldaláról a sütőpapírt, de tegyük is vissza egyből, és erre fordítsuk vissza a piskótalapot, a sütőpapír segítségével könnyebb lesz feltekerni a tésztát.

Forrón nem jó betölteni, mert a legtöbb töltelék a meleg tésztától elfolyósodik, és nem tudnánk szépen feltekerni a tekercset; viszont azt tapasztaltam, hogy a teljesen kihűlt piskótát sem jó tölteni (akár feltekertük melegen, akár nem), mert ha kihűlt, akkor könnyen törik/reped. Pár percet szoktam csak várni vele, miután kiveszem a sütőből, és akkor töltöm meg a töltelékkel, amikor a piskóta még langyos, de már nem tűzforró, már állja a kezem - ekkor néhány krémet még mindig megolvaszt egy kicsit (pl. mogyorókrém, vajas tortakrém), de ha óvatosan tekerem fel, akkor benne marad a töltelék, és mivel nem hagytam kihűlni a tésztát, nem fog megrepedni tekergetés közben. (Ez alól egy kivétel van: tejszínhabos tölteléket semmiképp se töltsünk meleg tésztába, csak teljesen kihűltbe, mert ez biztos, hogy össze fog esni!)

Szeletelés előtt szerencsés néhány órát pihentetni, hogy szépen lehessen vágni.

 

Még több szeletes sütit találsz ide kattintva>>

További gyorsan elkészíthető finomságokhoz pedig kattints ide>> 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://sweethomebakes.blog.hu/api/trackback/id/tr5116264272

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Rólam...

profil_2021_1.jpg

Egy Budapestre költözött, vidéken felnőtt leányzó vagyok, aki lehet, hogy egy kicsit pályát tévesztett, mert bár kicsi gyermekkora óta a Nagymamája konyhájában csodálta a torták, fánkok és derelyék elkészítésének csodás folyamatát, valahogy mégis mérnök lett belőle. Legalábbis először.

Aztán ahogy jöttek a sikerek, rájöttem, hogy az én utam más. Azóta már cukrász is vagyok :) 

A bővebb sztorit ide kattintva olvashatod!

Facebook-on is megtalálsz

Kövess Instagramon is!

Rövidítések

  • ek. - evőkanál
  • tk. - teáskanál
  • mk. - mokkáskanál
  • cs. - csomag

Címkefelhő

áfonya (3) alma (19) aquafaba (1) árpa (1) aszalt barack (1) aszalt gyümölcs (7) babapiskóta (2) bacon (2) banán (4) barack (5) bazsalikom (2) bodza (1) bors (2) burgonya (1) búzacsíra (1) citrom (11) cseresznye (1) csokoládé (63) datolya (3) dió (15) earl grey (1) édesburgonya (1) élesztő (10) eper (10) eritrit (1) fagyi (6) fahéj (40) fehér csokoládé (14) feta (3) fokhagyma (2) földimogyoró (21) füge (3) fűszeres (33) gabona (2) ganache (1) gasztroajándék (26) gesztenye (1) goji (1) görög joghurt (2) graham liszt (2) gyömbér (18) gyümölcs (69) hagyma (2) hús (1) húsvét (15) joghurt (11) kakaó (17) kandírozott narancshéj (2) karácsony (69) karamell (14) kardamom (7) kávé (2) kefir (2) keksz (14) kókusz (5) konyak (2) körte (4) kovász (1) krémsajt/mascarpone (32) lekvár (2) levendula (1) likőr (1) magvak (2) mák (11) málna (3) mandula (1) marcipán (1) mazsola (16) meggy (8) méz (8) mézeskalács (6) mikrozöld (3) mogyoró (9) mogyoróvaj (1) mustár (1) müzli (3) napraforgó (2) narancs (8) nektarin (1) nyár (62) Nyereményjáték (1) ősz (64) pesto (1) petrezselyem (2) pezsgő (1) pisztácia (2) rebarbara (3) répa (1) ribizli (5) ricotta (6) rizs (2) ropi (1) rozs (2) rum (3) sajt (4) (1) spárga (1) sűrített tej (1) sütőtök (5) szegfűszeg (10) szerecsendió (9) szilva (3) szilveszter (2) tápióka (1) tavasz (33) tej (34) tejföl (13) tejszín (24) tél (84) teljes kiőrlésű liszt (5) tojás (31) tojásfehérje (2) tökmag (1) tonka (1) turmixok (2) túró (17) ünnep (20) vaj (1) vanília (40) video (1) vörösáfonya (7) zab (30) zöldség (1) smoothie-k (1)

Legújabb kommentek

  • SweetHome Bakes: @LanguageLover: De jó ezt hallani, örülök, hogy tetszik! Köszönöm a visszajelzést (2021.10.24. 16:39) Sütőtökös brownie
  • Bojtošová Mária: Isteni finom ez a torta, kettőt készitettem egyszerre. Egyet a családnak, egyet a kollégáknak. Min... (2020.08.24. 21:32) Almás csokitorta sós mogyorós karamellel
  • SweetHome: Ez igazából ízlés kérdése, ezt a brownie-t egy kicsit édesebbre készítettem, ezért van benne 200 g... (2018.05.07. 14:10) Ronda, de finom: Fűszeres boci brownie

Szerzői jog

Az oldalon található bejegyzések (a szövegek és a képek is) szerzői jogi védelem alatt állnak.

Bármilyen tartalmat szeretnél leközölni a blogomról, előzetesen keress meg emailben: SweetHomeBakes.Bp@gmail.com

Ha csak a receptet szeretnéd megosztani valakivel, kérlek, a bejegyzés linkjét küldd át/oszd meg! Köszönöm! :)

süti beállítások módosítása