Habos-babos: mogyorós csokitorta

2014 szeptember 30, délután háromnegyed 5 körül. Meló után, kicsit fáradtan, a gondolataimba merülve BKV-zok hazafelé. Ahogy a busz elindul a Széll Kálmán térről, egy pillanat alatt a semmiből beugrik a tökéletes blognév: SweetHome. Így, egybeírva, akkor is, ha nyelvtanilag nem kifejezetten korrekt, mert így egyben írja le tökéletesen azt, hogy mit szeretek a sütésben és a sütikben, és azt, hogy milyenek a sütijeim. Úgy emlékszem erre a pillanatra, mintha tegnap történt volna*, pontosan tudom, hogy hol álltam a buszon, hogy melyik épület mellett gurultunk el, mikor jött az ötlet.

2014 október 1. délután 6 óra 6 perc (ezt nem fejből nyomom ám, ennyire jól azért nem emlékszem - puskáztam kicsit a bejegyzésarchívumban :D ) Ekkor írtam a blogon az első, Helló Világ bejegyzést, amiben ugyan receptet még nem osztottam meg, de nem ez a lényeg, hanem hogy ezzel az első bejegyzéssel megszületett a SweetHome blog :)

Pontosan 6 évvel ezelőtt belekezdtem valamibe, amiről sosem hittem volna, hogy ennyi mindent fog majd adni nekem.

A célom annyi volt csak, hogy visszahozzam az életembe, a dolgos mindennapok mókuskerekébe a sütést, amit gyerekkorom óta nagyon szerettem. Annyit szerettem volna, hogy legyen valami, ami miatt „muszáj” lesz sütnöm, ami miatt „most” lesz a szokásos „majd”-okból.

Ehhez képest: nem egészen 1 évvel a blog indítása után beválogattak a Süti vagy nem süti Cafeblog szakácskönyv bloggerei közé, jó helyezéseket értem el különböző versenyeken, sőt, 2018-ban az én tortám nyerte a Magyarország Cukormentes Tortája háziversenyt. Ez óriási dolog, ezen a versenyen mindig nagyon erős a mezőny, elismert szakemberekből áll a zsűri, a szempontok ugyanazok, mint a profi versenyen. Ennek köszönhetem az első TV-s szereplésem is, és szintén e verseny kapcsán készült velem interjú az NLCafé oldalán.

De hogy folytassam, hogy miket adott még nekem a blog az elmúlt években: rendeztem néhány Restaurant Dayt, megszereztem a cukrász OKJ képesítést, jelent meg velem interjú a Vidék Íze magazinban (2019 decemberi szám), és szerepeltem az Ínyenc magazinban is (2018. évi 1. szám). Elkezdtem sütis workshopokat tartani, bár a járvány miatt ezt most szüneteltetem, de nagyon jó tortákkal készültem, ha vége lesz ennek a felfordulásnak, majd meglátjátok :)


Álmomban sem hittem volna, mikor a regisztráció gombra kattintottam a Cafeblog oldalán, hogy ennyi élményt, ilyen változásokat fog majd hozni az életembe az, hogy blogot írok.


Rengeteget fejlődtem, rengeteget tanultam a sütésről, az alapanyagokról, és bár egyre jobban úgy érzem, hogy mennyire nem tudok még semmit, mégis ad valamilyen visszaigazolást, hogy a sütijeim jobbak, mint régebben voltak (persze ugyanezt fogom mondani pár év múlva a mostani sütijeimről is), és a módszereim is mások már, ami szintén a sok tanulásnak köszönhető.

Van tehát mit ünnepelni - az ünnep pedig csokiért kiált, úgyhogy a bakancslistáról előszedtem egy olyan receptet, amit cukrászdában már kóstoltam**, de megsütni még nem próbáltam, a habos tetejű mogyorós csokitortát.

Hűűű... hogy én ezt hogy hagyhattam ki eddig??? Pedig egy ideje már ott csücsült a listán, és annyira finom, hogy az első falat után szó szerint annyit tudsz csak mondani, hogy „hmmm...” (Vajon hány ilyen recept van még a kipróbálni-listámon???)

MaiMóni blogján láttam a receptet, hangyányit változtattam csak rajta, mert úgy láttam, az én ízlésemnek kevesebb cukorral jobb lesz - még ezen is lehet bátran csökkenteni, főleg a süti alsó felében, a fehérjehab állagához azért kell egy cukormennyiség (de talán kisebb mértékben még az is faragható). A csökkentett cukormennyiség persze az állagon is változtat, úgyhogy ezzel csak fokozatosan ér játszani; a süti lényege, hogy alul nagyon lágy és puha, a mogyoró és a csoki roppan, a hab levegős, a teteje pedig szintén roppan, de csak nagyon finoman. Hmmm... ;)

Mogyorós csokitorta

Hozzávalók:
(egy kis, 18 cm-es tortához)

az alaphoz:

  • 75 g puha vaj
  • nagy csipet őrölt vanília
  • 60 g cukor (nekem így kicsit túl édes volt, ezt még lehet csökkenteni)
  • 2 tojás sárgája (a fehérjét egy olyan tálba tedd, amiben majd habosítani fogod)
  • 45 g liszt
  • ½ tk. sütőpor
  • 10 g (kb. 1,5 ek.) kakaópor
  • 50 g durvára vágott földimogyoró
  • 50 g késsel felaprított étcsokoládé

a habhoz:

  • 2 tojás fehérje
  • 60 g cukor
  • 3 g (kb. ½ ek.) kakaópor
  • 5-10 g durvára vágott földimogyoró

 

Készíts elő egy 18 cm-es tortakarikát, az aljára tegyél sütőpapírt, és a sütőt melegítsd elő 175°C-ra.

A puha vajat az őrölt vaníliával és a cukorral habosítsd ki. Egyesével add hozzá a tojássárgájákat, majd keverd hozzá a lisztet, sütőport és az átszitált kakaóport (nagyon sűrű lesz), végül a durvára vágott földimogyorót és a csokit is. Spatulával tedd át a masszát a tortaformába, és tedd félre (még ne kezdd el sütni!)

A tojásfehérjét kezdd el habosítani, amikor kezd fehéredni, add hozzá a cukrot, és verd kemény habbá. Ekkor válts át kézi habverőre, és óvatos mozdulatokkal keverd hozzá az átszitált kakaóport. Spatulával halmozd a habot a tészta tetejére, kicsit kócold össze a tetejét, és szórd meg a földimogyoróval.

Tedd a tortaformát a sütőbe, és 38 perc alatt süsd készre. Fel fog púposodni, ne lepődj meg, és ahogy hűl, majd visszaesik kicsit - ekkor lesz majd olyan szexin repedezett a teteje :) Szeletelés előtt várd meg, amíg teljesen kihűl, még ekkor is lágy lesz a tésztája, de hidd el, átsült.

 

Forrás: Én MaiMóninál láttam, aki Lucilla blogján találta, aki a Hembakat magazinból vette a receptet. 

 

*A teljes igazsághoz azért hozzátartozik, hogy hiába emlékszem tökéletesen erre a pillanatra, van két dolog, amire ha meggebedek se fogok tudni soha rájönni: 1. honnan jött ez a név, mikor nem is azon gondolkodtam utazás közben, hogy blogot szeretnék írni, főleg nem azon, hogy mi legyen a neve (bár hogy őszinte legyek erre sejtem a választ: az agyam szeret egyszerre több programot futtatni párhuzamosan, néha olyan alattomos módon is, hogy én nem tudok arról, hogy gondolkodom valamin, egészen addig, amíg az agyam elő nem áll a megoldással - ez lehetett most is :) ), és 2. miért nem aznap este regisztráltam be a blogot és írtam meg az első bejegyzést. Dunsztom sincs. Gyanítom valami dolgom volt, de így visszagondolva erre a sorsfordító pillanatra kissé röhejesnek hangzik leírni, hogy hm... igen, megvolt az ötlet, a tökéletes név, de hát nem értem rá, bocs, más dolgom volt :D 

**Vagyis nem pont ilyet kóstoltam, hanem a diós változatát - annyira jó, hogy nem is lehet eldönteni, a diós vagy a földimogyorós a jobb, mindkettő máshogy jó, és mindkettő aranyérmes!

 

Ha tetszett a recept, köszönöm, ha megosztod!

Még több finomságot találsz a Facebook és Instagram oldalamon! :)

 

Még több torta receptet találsz ide kattintva>>

Csokis receptekhez pedig kattints ide>> 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://sweethomebakes.blog.hu/api/trackback/id/tr9316264376

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Rólam...

profil_2021_1.jpg

Egy Budapestre költözött, vidéken felnőtt leányzó vagyok, aki lehet, hogy egy kicsit pályát tévesztett, mert bár kicsi gyermekkora óta a Nagymamája konyhájában csodálta a torták, fánkok és derelyék elkészítésének csodás folyamatát, valahogy mégis mérnök lett belőle. Legalábbis először.

Aztán ahogy jöttek a sikerek, rájöttem, hogy az én utam más. Azóta már cukrász is vagyok :) 

A bővebb sztorit ide kattintva olvashatod!

Facebook-on is megtalálsz

Kövess Instagramon is!

Rövidítések

  • ek. - evőkanál
  • tk. - teáskanál
  • mk. - mokkáskanál
  • cs. - csomag

Címkefelhő

áfonya (3) alma (19) aquafaba (1) árpa (1) aszalt barack (1) aszalt gyümölcs (7) babapiskóta (2) bacon (2) banán (4) barack (5) bazsalikom (2) bodza (1) bors (2) burgonya (1) búzacsíra (1) citrom (11) cseresznye (1) csokoládé (63) datolya (3) dió (15) earl grey (1) édesburgonya (1) élesztő (10) eper (10) eritrit (1) fagyi (6) fahéj (40) fehér csokoládé (14) feta (3) fokhagyma (2) földimogyoró (21) füge (3) fűszeres (33) gabona (2) ganache (1) gasztroajándék (26) gesztenye (1) goji (1) görög joghurt (2) graham liszt (2) gyömbér (18) gyümölcs (69) hagyma (2) hús (1) húsvét (15) joghurt (11) kakaó (17) kandírozott narancshéj (2) karácsony (69) karamell (14) kardamom (7) kávé (2) kefir (2) keksz (14) kókusz (5) konyak (2) körte (4) kovász (1) krémsajt/mascarpone (32) lekvár (2) levendula (1) likőr (1) magvak (2) mák (11) málna (3) mandula (1) marcipán (1) mazsola (16) meggy (8) méz (8) mézeskalács (6) mikrozöld (3) mogyoró (9) mogyoróvaj (1) mustár (1) müzli (3) napraforgó (2) narancs (8) nektarin (1) nyár (62) Nyereményjáték (1) ősz (64) pesto (1) petrezselyem (2) pezsgő (1) pisztácia (2) rebarbara (3) répa (1) ribizli (5) ricotta (6) rizs (2) ropi (1) rozs (2) rum (3) sajt (4) (1) spárga (1) sűrített tej (1) sütőtök (5) szegfűszeg (10) szerecsendió (9) szilva (3) szilveszter (2) tápióka (1) tavasz (33) tej (34) tejföl (13) tejszín (24) tél (84) teljes kiőrlésű liszt (5) tojás (31) tojásfehérje (2) tökmag (1) tonka (1) turmixok (2) túró (17) ünnep (20) vaj (1) vanília (40) video (1) vörösáfonya (7) zab (30) zöldség (1) smoothie-k (1)

Legújabb kommentek

  • SweetHome Bakes: @LanguageLover: De jó ezt hallani, örülök, hogy tetszik! Köszönöm a visszajelzést (2021.10.24. 16:39) Sütőtökös brownie
  • Bojtošová Mária: Isteni finom ez a torta, kettőt készitettem egyszerre. Egyet a családnak, egyet a kollégáknak. Min... (2020.08.24. 21:32) Almás csokitorta sós mogyorós karamellel
  • SweetHome: Ez igazából ízlés kérdése, ezt a brownie-t egy kicsit édesebbre készítettem, ezért van benne 200 g... (2018.05.07. 14:10) Ronda, de finom: Fűszeres boci brownie

Szerzői jog

Az oldalon található bejegyzések (a szövegek és a képek is) szerzői jogi védelem alatt állnak.

Bármilyen tartalmat szeretnél leközölni a blogomról, előzetesen keress meg emailben: SweetHomeBakes.Bp@gmail.com

Ha csak a receptet szeretnéd megosztani valakivel, kérlek, a bejegyzés linkjét küldd át/oszd meg! Köszönöm! :)

süti beállítások módosítása