Grissini graham liszttel és fokhagymás-diós mártogatóval

A hirtelen ötletek a legjobbak a világon. Amikor csinálsz valamit, és egyszer csak bumm: eszedbe jut valami nagyon tuti ötlet, amit jó lenne csinálni. Nektek is volt már ilyen?

Nekem elő szokott fordulni, ilyen volt ez a csokis mogyorós krémsüti, ami buszon olvasás közben ugrott be, és ilyen volt a Süti vagy nem sütiben szereplő egyik pohárkrémem is (az, amihez fagyi is kell, nyamm nyamm...), ennek az ötlete egy e-mail váltás alatt született meg. Hasonlóan hirtelen ugrott elém az is, hogy kéne csinálnom egy adag ropogós pizzarudacskát valamilyen mártogatós cuccal, miközben a pizzatészta hozzávalóit méregettem ki szépen, mert hogy OK, hogy a zöldséges pizza tök finom teljes kiőrlésű tésztával és jó fűszeres szósszal, na de ha már össze tudjuk kötni a kellemeset a kellemesen hasznossal, vagy mi... hát akkor gyúrjunk néhány rudacskát is abból a tésztából, hogy legyen egy kis nasi is.

Az igazsághoz hozzátartozik, hogy én a pizzatésztába is szoktam tenni kevés fűszert, hogy a széle is finom legyen, és senki ne hagyja meg elegánsan körbeharapdálva. :) A finom pizzatészta titkának nyitja pedig egy fecnin kapott és kicsit megvariált recept, mint ahogy az lenni szokott, és egyáltalán nem véletlen, hogy ugyanezt a tésztát használtam a húsos-zöldséges táskákhoz is. :)

grissini (2)

Szóval nálam úgy készült grissini, hogy előbb a tésztát gyúrtam össze, majd rájöttem hogy ropogós rudacskákat szeretnék csinálni, majd leesett, hogy kb. ezt nevezik grissininek - de hát nem baj az, ha kicsit elrugaszkodunk a kitaláltammitszeretnéksütni-keressükmeghogylehet-variáljunkösszenyolcreceptet formulától, bár az is nagyon jó tud ám lenni. :) Mellékhatás mondjuk, hogy erősen gyanítom, hogy nem ez a grissini eredeti, autentikus receptje, de őszintén szólva mikor kibontottam azt a dobozkát, amiben az én kis grissinijeimet tároltam fotózásig, és megcsapott ez a finom illat - na ekkor nem igazán érdekelt, hogy mennyire eredeti, olyan eszméletlen finom és illatos lett!

Mártogató receptet a neten találtam hozzá, egy diós-kapros szószt, amiből a kaprot egyből lehúztam, mert én nem szeretem (és ezúton jelzem, hogy a bejegyzés alján linkeltem ezt a receptet is, aki kíváncsi rá), nálam petrezselyem került a helyére, valamint görög joghurt nem volt itthon, ezért kicsit a hűtőnk tartalmára is szabtam a receptet. Nagyon jó lett ez is, tuti hogy elteszem még későbbre ezt a receptet, egy sima pirítóst is fel lehet vele dobni, és kb. 3 perc alatt el lehet készíteni!

Ami a tészta receptjében jó trükk még: egyszerre készíthetünk grissinit és pizzát, ha szeretnénk, de csak az egyiket is lehet, amihez épp kedvünk van. Én 10 db grissinit készítettem, előre lemértem, hogy ehhez a tésztából 200 grammra volt szükség, lemértem a teljes tészta tömegét is, amiből kijött, hogy ha nem csinálok pizzát, akkor kb. 45 db, kb. 20 centi hosszú, kisujjnyi vastag grissinim lett volna. Ehhez már több tepsi kell, de nem baj, mert nem kell nagyon sokáig sütni, pörög az egész, és egy filmnézés közben simán el lehet pusztítani, ha elegen vagyunk rá. :)

 grissini (1)

Grissini graham liszttel és fokhagymás-diós mártogatóval

Hozzávalók (kb. 45 darabhoz)

a tésztához:

  • kb. 2 dl víz
  • 1 dl étolaj
  • 5 dkg élesztő (vagy egy kis tasak instant élesztő)
  • 1 tojás
  • 200 g graham liszt (nekem a dr. Grehem a kedvencem)
  • 300 g finomliszt
  • 1 tk. só
  • 1 tk. morzsolt bazsalikom

a mártogatóhoz:

  • 150 g natúr joghurt (egy kis pohár)
  • 2 nagy ek. tejföl
  • 1 gerezd fokhagyma
  • 1 kisebb maréknyi dió
  • 1 tk. szárított, morzsolt petzselyem (apróra vágott friss petrezselyemmel jobb, ha van otthon)
  • ¼ tk. só

A tészta hozzávalóit belepakoljuk a kenyérsütőgépbe, és a dagasztóprogrammal összedagasztjuk, egy ruganyos, de nem túl lágy tésztagombócot kell kapnunk - ha nem áll össze a tészta, egy-két kanálnyi vizet adjunk még hozzá. (Kézzel is bedagaszthatjuk, ugyanúgy, mint a kelt tésztát.)

Meleg helyen hagyjuk a duplájára kelni, majd jól átgyúrjuk. Levágunk belőle egy kisebb diónyi darabot, rúddá sodorjuk, és olajozott-lisztezett tepsire tesszük, egymástól kb. 1 centi távolságban. Sütés előtt hagyjuk még egy negyed órát pihenni, ekkor kicsit vastagszanak is a grissinik.

A grissiniket a pihentetési idő letelte után 200°C-on aranybarnára sütjük. Rácson hagyjuk kihűlni, ha az alja lisztes marad, egy tiszta konyharuhával töröljük le.

Amíg sülnek a grissinik, elkészíthetjük a mártogatót. A joghurtot és a tejfölt összekeverjük. A fokhagymagerezdet összezúzzuk, a diót mozsárban apróra törjük, és a többi hozzávalóval együtt ezeket is a joghurthoz keverjük. A szószt felhasználásig hűtőben tartjuk.

Forrás: a mártogatót a Real Simple oldalán talált kapros-diós szósz alapján készítettem

A bejegyzés trackback címe:

https://sweethomebakes.blog.hu/api/trackback/id/tr1016264108

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Rólam...

profil_2021_1.jpg

Egy Budapestre költözött, vidéken felnőtt leányzó vagyok, aki lehet, hogy egy kicsit pályát tévesztett, mert bár kicsi gyermekkora óta a Nagymamája konyhájában csodálta a torták, fánkok és derelyék elkészítésének csodás folyamatát, valahogy mégis mérnök lett belőle. Legalábbis először.

Aztán ahogy jöttek a sikerek, rájöttem, hogy az én utam más. Azóta már cukrász is vagyok :) 

A bővebb sztorit ide kattintva olvashatod!

Facebook-on is megtalálsz

Kövess Instagramon is!

Rövidítések

  • ek. - evőkanál
  • tk. - teáskanál
  • mk. - mokkáskanál
  • cs. - csomag

Címkefelhő

áfonya (3) alma (19) aquafaba (1) árpa (1) aszalt barack (1) aszalt gyümölcs (7) babapiskóta (2) bacon (2) banán (4) barack (5) bazsalikom (2) bodza (1) bors (2) burgonya (1) búzacsíra (1) citrom (11) cseresznye (1) csokoládé (63) datolya (3) dió (15) earl grey (1) édesburgonya (1) élesztő (10) eper (10) eritrit (1) fagyi (6) fahéj (40) fehér csokoládé (14) feta (3) fokhagyma (2) földimogyoró (21) füge (3) fűszeres (33) gabona (2) ganache (1) gasztroajándék (26) gesztenye (1) goji (1) görög joghurt (2) graham liszt (2) gyömbér (18) gyümölcs (69) hagyma (2) hús (1) húsvét (15) joghurt (11) kakaó (17) kandírozott narancshéj (2) karácsony (69) karamell (14) kardamom (7) kávé (2) kefir (2) keksz (14) kókusz (5) konyak (2) körte (4) kovász (1) krémsajt/mascarpone (32) lekvár (2) levendula (1) likőr (1) magvak (2) mák (11) málna (3) mandula (1) marcipán (1) mazsola (16) meggy (8) méz (8) mézeskalács (6) mikrozöld (3) mogyoró (9) mogyoróvaj (1) mustár (1) müzli (3) napraforgó (2) narancs (8) nektarin (1) nyár (62) Nyereményjáték (1) ősz (64) pesto (1) petrezselyem (2) pezsgő (1) pisztácia (2) rebarbara (3) répa (1) ribizli (5) ricotta (6) rizs (2) ropi (1) rozs (2) rum (3) sajt (4) (1) spárga (1) sűrített tej (1) sütőtök (5) szegfűszeg (10) szerecsendió (9) szilva (3) szilveszter (2) tápióka (1) tavasz (33) tej (34) tejföl (13) tejszín (24) tél (84) teljes kiőrlésű liszt (5) tojás (31) tojásfehérje (2) tökmag (1) tonka (1) turmixok (2) túró (17) ünnep (20) vaj (1) vanília (40) video (1) vörösáfonya (7) zab (30) zöldség (1) smoothie-k (1)

Legújabb kommentek

  • SweetHome Bakes: @LanguageLover: De jó ezt hallani, örülök, hogy tetszik! Köszönöm a visszajelzést (2021.10.24. 16:39) Sütőtökös brownie
  • Bojtošová Mária: Isteni finom ez a torta, kettőt készitettem egyszerre. Egyet a családnak, egyet a kollégáknak. Min... (2020.08.24. 21:32) Almás csokitorta sós mogyorós karamellel
  • SweetHome: Ez igazából ízlés kérdése, ezt a brownie-t egy kicsit édesebbre készítettem, ezért van benne 200 g... (2018.05.07. 14:10) Ronda, de finom: Fűszeres boci brownie

Szerzői jog

Az oldalon található bejegyzések (a szövegek és a képek is) szerzői jogi védelem alatt állnak.

Bármilyen tartalmat szeretnél leközölni a blogomról, előzetesen keress meg emailben: SweetHomeBakes.Bp@gmail.com

Ha csak a receptet szeretnéd megosztani valakivel, kérlek, a bejegyzés linkjét küldd át/oszd meg! Köszönöm! :)

süti beállítások módosítása