Három kívánság - Készítsd el te is Magyarország Cukormentes Tortáját!

Múlt héten tette közzé a Magyarország Cukormentes Tortája verseny 2018-as győztes tortájának receptjét az Egy Csepp Figyelem Alapítvány, én pedig már alig vártam, hogy megsüthessem :)

Nyáron, az eredményhirdetés után kóstoltam már cukrászdában, akkor azt tapasztaltam, hogy a cukrászdától is függ, hogy milyen a végeredmény - de lehet, hogy ez csak a kezdeti nehézségeknek tudható be.

Mindenesetre ami egyből megfogott ebben a tortában, az a túrókrém, ami nem száraz - ez gyakori hibája szokott lenni a túrókrémeknek. Nem érezni rajta, hogy cukormentes, sőt, lisztet sem tartalmaz, így (megfelelő körülmények között) még gluténmentes is.

A Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége számításai alapján egy szelet torta 12,9 g szénhidrátot és 242 kcal-t tartalmaz.

A Három kívánság torta receptjét ide kattintva, a Cukkererg blogon éred el, én itt most nem ismétlem meg, inkább adok néhány tippet, amire érdemes odafigyelni sütés közben.

A receptet olvasva első ránézésre lehet, hogy kicsit ijesztőnek tűnik az elkészítése: 5 fázisból áll, hőmérőzni kell - de ha jobban megnézed, nem bonyolult a dolog, és nem is tart túl sokáig. Az egyes fázisok gyorsan elkészíthetők, és ha odafigyelsz a részletekre (itt legfőképp arra gondolok, hogy méred és betartod az előírt hőfokokat), akkor tökéletes lesz a végeredmény! :)

Jöjjön tehát néhány tipp, mielőtt nekiállsz a sütésnek:

  • A meggyes részt jobb külön elkészíteni, nem az alap piskótára téve, hogy ne áztassa el azt. Én sütőpapírt hajtottam a 17 cm-es tortakarika köré, amiben a kisebb tortalapot sütöttem, ebbe töltöttem a meggyes keveréket, és betettem a hűtőbe (fagyasztóba), amíg meg nem kötött; csak ezután tettem rá a piskótára.
  • Számolj azzal, hogy a meggyes rétegnek idő kell, hogy megkössön (akkor is, ha fagyasztóval gyorsítod a dolgot). Célszerű előbb a kisebb piskótát kisütni (mert ez kell a meggyes réteghez), és miközben sül, már el lehet kezdeni a meggyes réteg készítését, hogy minél hamarabb bemehessen a fagyasztóba.
  • A meggytöltelék, a túrókrém és a fehérjehab készítésekor is hőkiegyenlítéssel add hozzá a keverékhez a zselatint.
  • És ami a legfontosabb (és ez egy örök jó tanács): kövesd az eredeti leírást, és ne térj el a recepttől! ;)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://sweethomebakes.blog.hu/api/trackback/id/tr116264318

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Rólam...

profil_2021_1.jpg

Egy Budapestre költözött, vidéken felnőtt leányzó vagyok, aki lehet, hogy egy kicsit pályát tévesztett, mert bár kicsi gyermekkora óta a Nagymamája konyhájában csodálta a torták, fánkok és derelyék elkészítésének csodás folyamatát, valahogy mégis mérnök lett belőle. Legalábbis először.

Aztán ahogy jöttek a sikerek, rájöttem, hogy az én utam más. Azóta már cukrász is vagyok :) 

A bővebb sztorit ide kattintva olvashatod!

Facebook-on is megtalálsz

Kövess Instagramon is!

Rövidítések

  • ek. - evőkanál
  • tk. - teáskanál
  • mk. - mokkáskanál
  • cs. - csomag

Címkefelhő

áfonya (3) alma (19) aquafaba (1) árpa (1) aszalt barack (1) aszalt gyümölcs (7) babapiskóta (2) bacon (2) banán (4) barack (5) bazsalikom (2) bodza (1) bors (2) burgonya (1) búzacsíra (1) citrom (11) cseresznye (1) csokoládé (63) datolya (3) dió (15) earl grey (1) édesburgonya (1) élesztő (10) eper (10) eritrit (1) fagyi (6) fahéj (40) fehér csokoládé (14) feta (3) fokhagyma (2) földimogyoró (21) füge (3) fűszeres (33) gabona (2) ganache (1) gasztroajándék (26) gesztenye (1) goji (1) görög joghurt (2) graham liszt (2) gyömbér (18) gyümölcs (69) hagyma (2) hús (1) húsvét (15) joghurt (11) kakaó (17) kandírozott narancshéj (2) karácsony (69) karamell (14) kardamom (7) kávé (2) kefir (2) keksz (14) kókusz (5) konyak (2) körte (4) kovász (1) krémsajt/mascarpone (32) lekvár (2) levendula (1) likőr (1) magvak (2) mák (11) málna (3) mandula (1) marcipán (1) mazsola (16) meggy (8) méz (8) mézeskalács (6) mikrozöld (3) mogyoró (9) mogyoróvaj (1) mustár (1) müzli (3) napraforgó (2) narancs (8) nektarin (1) nyár (62) Nyereményjáték (1) ősz (64) pesto (1) petrezselyem (2) pezsgő (1) pisztácia (2) rebarbara (3) répa (1) ribizli (5) ricotta (6) rizs (2) ropi (1) rozs (2) rum (3) sajt (4) (1) spárga (1) sűrített tej (1) sütőtök (5) szegfűszeg (10) szerecsendió (9) szilva (3) szilveszter (2) tápióka (1) tavasz (33) tej (34) tejföl (13) tejszín (24) tél (84) teljes kiőrlésű liszt (5) tojás (31) tojásfehérje (2) tökmag (1) tonka (1) turmixok (2) túró (17) ünnep (20) vaj (1) vanília (40) video (1) vörösáfonya (7) zab (30) zöldség (1) smoothie-k (1)

Legújabb kommentek

  • SweetHome Bakes: @LanguageLover: De jó ezt hallani, örülök, hogy tetszik! Köszönöm a visszajelzést (2021.10.24. 16:39) Sütőtökös brownie
  • Bojtošová Mária: Isteni finom ez a torta, kettőt készitettem egyszerre. Egyet a családnak, egyet a kollégáknak. Min... (2020.08.24. 21:32) Almás csokitorta sós mogyorós karamellel
  • SweetHome: Ez igazából ízlés kérdése, ezt a brownie-t egy kicsit édesebbre készítettem, ezért van benne 200 g... (2018.05.07. 14:10) Ronda, de finom: Fűszeres boci brownie

Szerzői jog

Az oldalon található bejegyzések (a szövegek és a képek is) szerzői jogi védelem alatt állnak.

Bármilyen tartalmat szeretnél leközölni a blogomról, előzetesen keress meg emailben: SweetHomeBakes.Bp@gmail.com

Ha csak a receptet szeretnéd megosztani valakivel, kérlek, a bejegyzés linkjét küldd át/oszd meg! Köszönöm! :)

süti beállítások módosítása