Best of 2020

Immáron hatodik alkalommal írom meg az évértékelős blogbejegyzést, amiben a legjobb sütiket és élményeket gyűjtöm össze. Idén hangyányit változott a séma, mert nem minden esetben tudtam megmaradni az 5-ös felosztásnál - de hát 2020 már csak ilyen, nem igaz? :D

Csapjunk is a lecsóba, mutatom, milyen volt a SweetHome blog 2020-as éve!

turotorta_foldimogyoros_karamellel3.jpg

Top 5 sütemény szerintetek – amik a legtöbb oldalletöltést érték el 2020-ban

  • Az ötödik legnépszerűbb receptem: túrótorta földimogyorós karamellel. Kicsit csodálkozom, hogy nem ez lett a top befutó, mert a túró-brownie-karamell párosítás nagyon fincsi :)
  • Negyedik helyen a vegán brownie áll, ó, igen, ez nagyon finom! Akkor igazán jó, ha kap elég időt szobahőmérsékletre felmelegedni, miután kiveszed a hűtőből, ekkor lesz igazán brownie-san puha.
  • A dobogó harmadik fokán a cukor-és gluténmentes diós szelet áll, ha szereted a diót, ezt a sütit imádni fogod!
  • A második legnépszerűbb süti az egyszerű, gyors túrós lepény. Gyanítom azzal érdemelte ki ezt a helyet, hogy tényleg pár perc alatt elkészíthető: minden hozzávalót össze kell keverni, tortaformába átönteni és kisütni, ennyi az egész!
  • A kedvencetek pedig a sütés nélküli csokimousse torta volt idén, ami számos remek tulajdonsággal rendelkezik: először is, csokis! Másrészt ez is gyorsan elkészíthető (ha nem számítjuk, hogy hűtőben kell töltenie egy éjszakát), és nem kell bekapcsolni hozzá a sütőt sem (bár ez inkább nyáron előny, akkor viszont nagyon).

s__t__s_n__lk__li_csokimousse_torta_2.jpg

 

Top 5 sütemény szerintem – amik ebben az évben nekem a legkedvesebbek voltak

  • Idei kedvenc sütim a gluténmentes narancsos máktorta, mert a nagyobbik unokaöcsémmel együtt sütöttük, és ő egyedül dekorálta :)
  • Második kedvencem a kovászos fonott kalács cukormentesen: ez az a recept, amiért a legtöbbet dolgoztam idén, bő 4 hétig csak kalácsot ettem kaláccsal, és kitartó munkámnak meg is lett a gyümölcse! Foszlós, puha és finom, egyáltalán nem érezni rajta, hogy nem cukor van benne (persze az állaga függ attól, mennyire sikerül betartani a leírt hőmérsékleteket, a kovász kényes dolog... Bár aki kovásszal süt, az már úgyis gyakorlott ezen a téren :) )
  • Szintén nagy kedvencem volt a ricotta-brownie torta - egyszerűen imádom a ricotta-brownie párost! (Nem az első receptem már ebben a témában... Katt ide és ide ;) )
  • Illata miatt szerettem bele a földimogyorós-kakaós márványkuglófba, higgyétek el, már emiatt megéri megsütni :)
  • Muszáj felkerülnie az idei kedvencek listájára még a mogyorós csokitortának: bár ez pont nem saját recept (ritkán, de ilyen is előfordul a blogon), de annyira-annyira jó!!!

narancsos_m__ktorta_1.jpg

 

Top  3  pozitív dolog, amit a blog adott nekem 2020-ban

(Igen, csak 3, idénre ennyi jutott - de sebaj, cserébe a problémákhoz hárommal többet tudtam írni! :D )

  • Életem első vásáron való megjelenése: a Mentes és Gastrotherapy együttműködésének köszönhetően a Gasztroblogger Fesztiválon résztvevő bloggerek lehetőséget kaptak a bemutatkozásra a nagyközönség előtt, így én is megmutathattam (egy jó kis sütikóstoló kíséretében), hogy milyen szupi workshopokat tartottam volna nyártól, ha nincs a járvány (de jó is volt még akkor :) ) Függetlenül attól, hogyan alakult utána ez az év, ez mindenképp egy remek lehetőség volt nekünk, bloggereknek, amit ezúton is nagyon-nagyon köszönök! (Az már csak hab a tortán, hogy két sztori is fog tartozni ehhez a ponthoz a „Top 5 gasztroblogger problémám 2020-ban” alcím alatt... nem is én lennék, komolyan :D )
  • Készítettem két tök jó repikönyvjelzőt :) Alapvetően a Mentes Fesztre készültek, de még maradt belőle (...éés ehhez is fog kapcsolódni egy pont a „Top 5 gasztroblogger problémám 2020-ban” alcím alatt)
  • CikkMix: páran a VIP bloggerek közül nekiálltunk feléleszteni egy Facebook oldalt :) Öröm az ürömben: a Cafeblog megszűnése után is működik az a közösség, ami itt a szerkesztők segítségével kialakult, és aminek egyik következménye ez az oldal. Megéri követni, mert a szerkesztők olyan bloggerek közül kerültek ki (vagyis csak azok bejegyzéseit osztjuk meg), akik anno bekerültek a VIP programba - tehát volt egy előzetes minőségi szűrő :) A CikkMix Facebook oldalát ide kattintva találod, köszönöm, ha beköveted! :)

IMG_20200227_161924_499.jpg

 

Top  5  8  gasztroblogger problémám 2020-ban

(Még jó, hogy pontozott, és nem számozott listát írtam :D )

  • Útban a Mentes Feszt felé (=életem első vásáron történő megjelenése, szóval elég fontos volt nekem a jó megjelenés, a hatékonyság és úgy összességében az egész) eszembe jutott, hogy milyen szuper kötényeket csináltattam a workshopokra, az elején egy szép nagy logóval, és hogy milyen szuper lenne (lett volna...) felvenni egyet a Mentes Feszten, miközben a sütiket osztogatom... OK, ez nem egy világvége helyzet, de azért... ahh... :(
  • A Mentes Feszten, amire lényegében sütikóstolóval készültem, elhangzott a számból a következő mondat: „elnézést, de kisebbekre kell vágnom a sütiket, mert az előbb volt itt egy sáskaraj, és nagyon fogyott minden”. Szerencsére a kóstolók nem értették félre a dolgot, de azért miután ez így, ilyen formában kicsúszott, rájöttem, hogy talán nem így kellett volna megfogalmaznom azt, hogy szeretném, ha mindenkinek jutna kóstoló, ezért inkább kisebb szeletekre vágom a sütiket... Azt tudni kell rólam, hogy néha kicsit erős a humorom (mennyiségben mindenképp, de néha minőségben is), ami alapvetően pozitívan hat az emberekre (ha értik, akkor mindenképp, de néha máskor is). (Ez írásban egyébként nem mindig jön át, inkább élő beszédben, talán azért, mert introvertáltként gyakran kicsit zavarban vagyok, ha beszélnem kell, és ezzel próbálom oldani a dolgot - de az is lehet, hogy nincs emögött semmi tudományos magyarázat, csak ilyen vagyok, és kész :) )
    A lényeg: a Mentes Feszten tartott sütikóstoló két órán át tartott, 2 féle szeletes sütit és egy tortát vittem, amiből az első 45 percben a torta egésze (annak ellenére, hogy nagyon halovány szeleteket vágtam) és a másik két süti kb. 60%-a úgy elfogyott, hogy azt éreztem, hogy itt nem is volt torta, biztos otthon felejtettem :D Folyamatosan jöttek az emberek kóstolni, kisebb tömeg gyűlt össze az asztal körül, aminek nagyon-nagyon, elmondani sem tudom, mennyire örültem, mégiscsak jó látni, ha valakinek ízlik, amit sütök :) Aztán lett egy kis lélegzetvételnyi időm, és akkor ráeszméltem, hogy ha még kicsit több, mint 1 órát itt lehetek, és ennyi sütim van már csak, akkor baj lesz, valamit tenni kell, de gyorsan! Úgyhogy fogtam maga, és a maradék sütiszeleteket előbb elfeleztem, majd még egyszer kettévágtam, így az eredetileg 3×3 cm-es kis kockácskák most már miniatűr bástyaként álltak ott a tálon - de nem is ez a lényeg, hanem hogy valamiért úgy éreztem, hogy meg kell magyaráznom a közben kóstolóra érkező embereknek, hogy mit és miért csinálok, ezért kiszaladt a számon a fent idézett mondat... jujj...
  • Rossz email címet írtam a márciusban osztogatott szórólapomra - és erre novemberben jöttem rá... (Ezt a pillanatot jó 10 perc hangos vihogás követte :D ) Cserébe volt rajta Facebook elérhetőség (ami kapcsán azóta kiderült, hogy előfordul, hogy nem kapok meg ide írt üzenetet (nem a spam mappába került az üzenet, hanem egyáltalán nem érkezett meg), és az Instagram fiókomat is ráírtam - de még mindig az a helyzet, hogy legjobb, ha emailt írtok (SweetHome.cafeblog@gmail.com), ha szeretnétek írni/kérdezni valamit :) )
  • COVID: március közepén elkaptam valamit, ami elvileg nem a COVID volt, de fene tudja, nagyon sokban hasonlított rá. 3 hónapig tartott kikászálódnom belőle, és némi utózöngéje még most is van, ezért (meg úgy egyébként a járványhelyzet miatt) el kellett halasztanom az idénre betervezett worshopjaimat :( Nagyon szomorú vagyok emiatt, de nem tudok vele mit tenni, ahogy jobb lesz a helyzet, indulnak majd a workshopok is!
  • Bejegyzésíráskor, sőt, közzététel után, facebook megosztás előtt egy pillanattal jutott eszembe, hogy hoppá, én ezeket a biscottikat csokival be akartam csíkozni - de sebaj, így még talán finomabbak is :D
  • Elrontottam egy recept leírását :( Nem a hozzávalókat, csak a leírást néztem be, benne maradt két olyan hozzávaló, ami a recept fejlesztésének egy fázisában kikerült... Ez a rövid sztori.
    A hosszabb sztori kicsit érthetőbb: a munkafolyamatom (csak nagyvonalakban felvázolva) úgy néz ki, hogy az első próbasütés után mindig bepötyögöm a receptet a blog szerkesztőfelületén egy új bejegyzésbe, hogy tuti ami tuti, egy helyen biztosan meglegyen, ekkor leírom a hozzávalók pontos mennyiségét és az elkészítést is. Ezután jön még néhány próbasütés, ezek során változtatok a recepten úgy, hogy olyan legyen a végeredmény, mint amit a legelején kitaláltam. Ha ezzel kész vagyok, akkor nem a blogon lévő bejegyzést frissítem először, mert ezelőtt mindig a Kifőztük gasztromagazinban jelennek meg a receptjeim, ezért nekik küldöm el emailben a végleges változatot. Tehát fogom a fecnit a végleges recepttel, email megnyit, és bepötyögöm az egészet. (Másolás-beillesztéssel nem tudom felhasználni a blogra írt szöveget, mert más stílusban kérik, mint ahogy én szoktam írni.) Ezután megvárom, míg ott megjelenik, majd frissítem a blogon lévő bejegyzést a Kifőztüknek elküldött alapján (megint nem jó a copy-paste), és közzéteszem. Most viszont hiba csúszott a gépezetbe, mert a recept fejlesztése során elhagytam a tésztából a tejfölt, vaj helyett pedig olajat használtam - csakhogy a leírásban még még benne maradt, hogy keverd hozzá ezeket is :( az összetevőknél persze már nem szerepelt, mert nem kell bele, de ez így megtévesztő, és kb. egy napig így volt fent a blogon a recept :( (Erről van szó - azóta persze már javítottam :) )
  • Megszűnik a Cafeblog :( Kétségkívül ez a legszomorúbb dolog, ami a blogommal valaha történt. A közösség szerencsére megmarad, tudjuk majd tartani a kapcsolatot, de akárhogy nézem, ezzel egy nagyon jó korszak zárul le, és mindig vissza fogom sírni a Cafeblogot, a szerkesztőket, a facebook csoportunkat, a workshopokat és még nagyon sokmindent... Terveztem, hogy írok egy elbúcsúzós bejegyzést, de most úgy érzem nem megy - írtam viszont a mostani blogszülinapomon arról, mennyi mindent adott nekem a Cafeblog, álljon itt helyette ez, ide kattintva olvashatjátok.
  • A blog költözése miatt másmilyen lesz a logóm (benne volt a Cafeblog is), és persze a régi logó van az alig használt (és még pár vadiúj) kötényen, ez van rajta a repi könyvjelzőimen és ki tudja még min... A nyomtatott anyagokon a mostani blog URL szerepel, ami napokon belül már nem lesz aktuális, de hát így alakult... Majd az átirányítás segít ezen :D

 

Egy ilyen évértékelés után mit is lehet kívánni? Bármilyen is volt a Te 2020-as éved, legyen a következő sokkal jobb, kívánok szerencsét, egészséget, boldogságot, sok finom sütit és még több vidámságot! :)

buek2021.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://sweethomebakes.blog.hu/api/trackback/id/tr4416364240

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Rólam...

profil_2021_1.jpg

Egy Budapestre költözött, vidéken felnőtt leányzó vagyok, aki lehet, hogy egy kicsit pályát tévesztett, mert bár kicsi gyermekkora óta a Nagymamája konyhájában csodálta a torták, fánkok és derelyék elkészítésének csodás folyamatát, valahogy mégis mérnök lett belőle. Legalábbis először.

Aztán ahogy jöttek a sikerek, rájöttem, hogy az én utam más. Azóta már cukrász is vagyok :) 

A bővebb sztorit ide kattintva olvashatod!

Facebook-on is megtalálsz

Kövess Instagramon is!

Rövidítések

  • ek. - evőkanál
  • tk. - teáskanál
  • mk. - mokkáskanál
  • cs. - csomag

Címkefelhő

áfonya (3) alma (19) aquafaba (1) árpa (1) aszalt barack (1) aszalt gyümölcs (7) babapiskóta (2) bacon (2) banán (4) barack (5) bazsalikom (2) bodza (1) bors (2) burgonya (1) búzacsíra (1) citrom (11) cseresznye (1) csokoládé (63) datolya (3) dió (15) earl grey (1) édesburgonya (1) élesztő (10) eper (10) eritrit (1) fagyi (6) fahéj (40) fehér csokoládé (14) feta (3) fokhagyma (2) földimogyoró (21) füge (3) fűszeres (33) gabona (2) ganache (1) gasztroajándék (26) gesztenye (1) goji (1) görög joghurt (2) graham liszt (2) gyömbér (18) gyümölcs (69) hagyma (2) hús (1) húsvét (15) joghurt (11) kakaó (17) kandírozott narancshéj (2) karácsony (69) karamell (14) kardamom (7) kávé (2) kefir (2) keksz (14) kókusz (5) konyak (2) körte (4) kovász (1) krémsajt/mascarpone (32) lekvár (2) levendula (1) likőr (1) magvak (2) mák (11) málna (3) mandula (1) marcipán (1) mazsola (16) meggy (8) méz (8) mézeskalács (6) mikrozöld (3) mogyoró (9) mogyoróvaj (1) mustár (1) müzli (3) napraforgó (2) narancs (8) nektarin (1) nyár (62) Nyereményjáték (1) ősz (64) pesto (1) petrezselyem (2) pezsgő (1) pisztácia (2) rebarbara (3) répa (1) ribizli (5) ricotta (6) rizs (2) ropi (1) rozs (2) rum (3) sajt (4) (1) spárga (1) sűrített tej (1) sütőtök (5) szegfűszeg (10) szerecsendió (9) szilva (3) szilveszter (2) tápióka (1) tavasz (33) tej (34) tejföl (13) tejszín (24) tél (84) teljes kiőrlésű liszt (5) tojás (31) tojásfehérje (2) tökmag (1) tonka (1) turmixok (2) túró (17) ünnep (20) vaj (1) vanília (40) video (1) vörösáfonya (7) zab (30) zöldség (1) smoothie-k (1)

Legújabb kommentek

  • SweetHome Bakes: @LanguageLover: De jó ezt hallani, örülök, hogy tetszik! Köszönöm a visszajelzést (2021.10.24. 16:39) Sütőtökös brownie
  • Bojtošová Mária: Isteni finom ez a torta, kettőt készitettem egyszerre. Egyet a családnak, egyet a kollégáknak. Min... (2020.08.24. 21:32) Almás csokitorta sós mogyorós karamellel
  • SweetHome: Ez igazából ízlés kérdése, ezt a brownie-t egy kicsit édesebbre készítettem, ezért van benne 200 g... (2018.05.07. 14:10) Ronda, de finom: Fűszeres boci brownie

Szerzői jog

Az oldalon található bejegyzések (a szövegek és a képek is) szerzői jogi védelem alatt állnak.

Bármilyen tartalmat szeretnél leközölni a blogomról, előzetesen keress meg emailben: SweetHomeBakes.Bp@gmail.com

Ha csak a receptet szeretnéd megosztani valakivel, kérlek, a bejegyzés linkjét küldd át/oszd meg! Köszönöm! :)

süti beállítások módosítása