Vörösáfonyás-földimogyorós-kakaós keksz és vaníliás-gyömbéres forrócsoki csomagban

...avagy egy gasztroblogger ajándéka. :)

Rendhagyó bejegyzés következik, lesz recept is, ne aggódjatok, de többről lesz most szó, mint csupán egy receptről: egy komplett ajándékcsomagot mutatok, amit bárki könnyen összeállíthat otthon, és aminek tuti, hogy mindenki örülni fog, kortól és nemtől függetlenül.

Forrócsokicsomag (3)

Lehet ilyet készen is kapni néhány helyen, de ugyanolyan ez, mint a mikuláscsomag: ki örül a boltban, gyárilag összeállított csomagnak? Az annyira személytelen... Sokkal nagyobb öröm, ha valaki egyesével, gondosan válogatja össze a hozzávalókat, akkor biztos, hogy szíve-lelke is benne van a csomagban! :) Pontosan ilyen válogatással kezdtem ezt az ajándékcsomagot is, el is mesélem, miket rejt.

A csomag gyakorlatilag egy forrócsoki-csomag, van benne minden, ami egy jó forrócsokizáshoz szükséges: egy szuper, házi készítésű forrócsokipor, egy bögre kiskanállal és egy kis ropogtatnivaló keksz a forrócsoki mellé, és mindez egy lezárható, aranyos kis tasakban csücsül. (OK, tej nincs benne, de ha találnék is valahol 2,5 dl-es kiszerelésben, nem hinném hogy nyáron olyan jó ötlet lenne ezt is betenni a pakkba... Az UHT-t meg felejtsétek el, az borzalmas!)

Forrócsokicsomag (2)

A bögrét és a zöld lezárható tatyót az Ikeában vettem (így ki is próbálhattam, hogy a bögre méretéhez mennyire passzol a tasak). A forrócsoki és a keksz természetesen házi gyártmány. Az ízvilágot szerettem volna összehangolni, így indult az ötletelés, hogy milyen fűszereket kéne használni, milyen kekszet lenne jó készíteni...

Csoki mellé szerintem legjobb valamilyen zabkeksz. A csokihoz szuperül illik a vörösáfonya is, szóval akkor vörösáfonyás zabkeksz kéne, de konkrét megvalósítási tervem még mindig nem volt, ezért keresgéltem még egy kicsit, utánanéztem milyen a felhozatal keksz receptek terén. Ekkor akadtam Anikó csokis-diós kekszére A napfény illata blogon, és a receptet olvasva és a képeket látva rögtön tudtam, hogy ez lesz az igazi - egy picit viszont változtattam rajta: forró csoki mellé nem szerettem volna nagyon csokis kekszet, és ugye szóba jött már a vörösáfonya is korábban, ezért a csoki helyett aszalt vörösáfonyát pakoltam bele, valamint dió helyett földimogyorót használtam. Nagyon szuper kis keksz lett, nemcsak forrócsoki mellé, de magában is nagyon-nagyon finom, a ropogós-zabos kakaós-földimogyorós kekszben igazán jók a kis puha gyümölcsdarabkák, és az ízek is nagyon jól passzolnak egymáshoz! Mint szinte minden süti, ez is egy-két nap után a legfinomabb, mikor összeértek az ízek.

Forrócsokicsomag-4-600x497.jpg A lenti receptet elkészítve ennyi kekszünk lesz

 

A forrócsoki akkor jó, ha igazi csoki is van benne, így néhány kocka csokival kezdtem a dolgot. Hogy mélyítsem egy kicsit a kakaós ízt, és ne legyen túl sok zsiradék  a kész italban a csoki miatt, pakoltam bele kakaóport is. A különlegesség kedvéért egy kis fűszerezésre is szükség van, az áfonyás-mogyorós ízvilág mellé gyömbért és vaníliát választottam; valamint - mivel nem én fogom meginni, aki nagyon keserűn is szereti a forró csokit - kevés barna cukor is került bele.

Remélem elnyeri az ünnepelt tetszését is a kis csomag, mindenesetre ha ízlett a cucc, itt lesz a recept, könnyen lehet reprodukálni és másoknak is készíteni! A kekszet nagyon egyszerű elkészíteni: hozzávalókat összekever, tepsire kanalaz, kicsit lapít, kisüt (hőfokra figyel, időzítő beállít!), megvár amíg ehetőre hűl, és már lehet is újra kekszes forrócsokizni! OK, kell még a forrócsoki is, de az aztán tényleg nagyon egyszerű...

 Forrócsokicsomag (1)

Vörösáfonyás-földimogyorós-kakaós keksz

Hozzávalók:

  • 125 g vaj
  • 100 g cukor
  • 2 tojás
  • 100 g liszt
  • 2 tk. sütőpor
  • 2 ek. kakaópor
  • 100 g földimogyoró
  • 100 g zabpehely
  • 100 g aszalt vörösáfonya

A földimogyoró felét apróra daráljuk, a másik felét csak annyira törjük meg, hogy nagyobb darabok maradjanak benne.

A vajat a cukorral kihabosítjuk, majd egyesével hozzákeverjük a tojásokat, mindegyiket jól elkeverve.

Hozzákeverjük a szárazanyagokat, a legvégén az aszalt vörösáfonyát.

Jobb, ha kb. 20 percet pihentetjük hűtőben, egyrészt mert hidegen könnyebb vele dolgozni, másrészt a liszt meg tudja kicsit szívni magát.

Gesztenye nagyságú golyókat formálunk belőle, tepsire tesszük (nem kell sok helyet hagyni köztük, nem terülnek sokat), kicsit ellapítjuk, hogy keksz formájuk legyen, és 180°C-ra előmelegített sütőben kb. 15 perc alatt kisütjük (a sütési idő a mérettől függ, akkor jó, ha széle épp elkezd pirulni).

 

Forrás: A napfény illata

 

Forrócsoki

Hozzávalók:
(4 adaghoz)

  • 8 kocka étcsokoládé
  • 4 tk. kakaópor
  • 2 csipetnyi őrölt vanília
  • csipetnyi őrölt gyömbér
  • 6 tk. barna cukor

A hozzávalókat a késes darálóba tesszük, és addig daráljuk, amíg a csoki teljesen apró szemű lesz. Négy kis tasakba szétosztjuk.

 

Variáld!

Válogass a blogon található kekszreceptek közül, a forrócsoki fűszerezését pedig igazítsd a kekszhez, hogy tökéletes legyen az összhang. Ez nem azt jelenti, hogy egyforma fűszereket kell használnod: a fahéjas keksz gyömbéres forrócsokival pl. egy tökéletes páros!

 

A forrócsoki ajándékcsomag összeállításához ezekre lesz szükségünk:

  • forrócsoki por
  • vörösáfonyás-földimogyorós-kakaós keksz
  • egy bögre
  • egy kiskanál
  • egy befőttesüveg / átlátszó tasak / kis dobozka, amibe a kekszeket rejtjük
  • kis papírtasak vagy sütőpapír, amibe a forrócsokipor kerül
  • dekortapasz és egyszínű matrica a díszítéshez és feliratozáshoz
  • egy ajándéktasak, amibe belefér minden :)

A forrócsoki port és a kekszet a fenti recept szerint elkészítjük.

A befőttesüvegre én egy fehér matricát ragasztottam, erre írtam a feliratot, és piros pöttyös dekortapasszal díszítettem. Ezt az üveget annyi keksszel töltöttem meg, amennyi csak belefért.

A forrócsokiporhoz sütőpapírból hajtottam kis tasakot: a tekercsből kb. 12 cm-es sávot vágtam le, majd ezt 4 felé vágtam úgy, hogy kb. 5 cm × 12 cm-es darabokat kaptam. Ezeket kettéhajtottam, a két oldalát duplán felhajtottam és kisméretű kapcsos tűzőgéppel rögzítettem. Fehér matricával és piros pöttyös dekortapasszal díszítettem. Miután beletöltöttem a forrócsoki port, a tetejét is lezártam tűzőkapoccsal.

A bögrét, a kiskanalat, a befőttesüveget a keksszel és a forrócsokiport mind beletettem az ajándéktasakba, és lezártam.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://sweethomebakes.blog.hu/api/trackback/id/tr3016264016

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Rólam...

profil_2021_1.jpg

Egy Budapestre költözött, vidéken felnőtt leányzó vagyok, aki lehet, hogy egy kicsit pályát tévesztett, mert bár kicsi gyermekkora óta a Nagymamája konyhájában csodálta a torták, fánkok és derelyék elkészítésének csodás folyamatát, valahogy mégis mérnök lett belőle. Legalábbis először.

Aztán ahogy jöttek a sikerek, rájöttem, hogy az én utam más. Azóta már cukrász is vagyok :) 

A bővebb sztorit ide kattintva olvashatod!

Facebook-on is megtalálsz

Kövess Instagramon is!

Rövidítések

  • ek. - evőkanál
  • tk. - teáskanál
  • mk. - mokkáskanál
  • cs. - csomag

Címkefelhő

áfonya (3) alma (19) aquafaba (1) árpa (1) aszalt barack (1) aszalt gyümölcs (7) babapiskóta (2) bacon (2) banán (4) barack (5) bazsalikom (2) bodza (1) bors (2) burgonya (1) búzacsíra (1) citrom (11) cseresznye (1) csokoládé (63) datolya (3) dió (15) earl grey (1) édesburgonya (1) élesztő (10) eper (10) eritrit (1) fagyi (6) fahéj (40) fehér csokoládé (14) feta (3) fokhagyma (2) földimogyoró (21) füge (3) fűszeres (33) gabona (2) ganache (1) gasztroajándék (26) gesztenye (1) goji (1) görög joghurt (2) graham liszt (2) gyömbér (18) gyümölcs (69) hagyma (2) hús (1) húsvét (15) joghurt (11) kakaó (17) kandírozott narancshéj (2) karácsony (69) karamell (14) kardamom (7) kávé (2) kefir (2) keksz (14) kókusz (5) konyak (2) körte (4) kovász (1) krémsajt/mascarpone (32) lekvár (2) levendula (1) likőr (1) magvak (2) mák (11) málna (3) mandula (1) marcipán (1) mazsola (16) meggy (8) méz (8) mézeskalács (6) mikrozöld (3) mogyoró (9) mogyoróvaj (1) mustár (1) müzli (3) napraforgó (2) narancs (8) nektarin (1) nyár (62) Nyereményjáték (1) ősz (64) pesto (1) petrezselyem (2) pezsgő (1) pisztácia (2) rebarbara (3) répa (1) ribizli (5) ricotta (6) rizs (2) ropi (1) rozs (2) rum (3) sajt (4) (1) spárga (1) sűrített tej (1) sütőtök (5) szegfűszeg (10) szerecsendió (9) szilva (3) szilveszter (2) tápióka (1) tavasz (33) tej (34) tejföl (13) tejszín (24) tél (84) teljes kiőrlésű liszt (5) tojás (31) tojásfehérje (2) tökmag (1) tonka (1) turmixok (2) túró (17) ünnep (20) vaj (1) vanília (40) video (1) vörösáfonya (7) zab (30) zöldség (1) smoothie-k (1)

Legújabb kommentek

  • SweetHome Bakes: @LanguageLover: De jó ezt hallani, örülök, hogy tetszik! Köszönöm a visszajelzést (2021.10.24. 16:39) Sütőtökös brownie
  • Bojtošová Mária: Isteni finom ez a torta, kettőt készitettem egyszerre. Egyet a családnak, egyet a kollégáknak. Min... (2020.08.24. 21:32) Almás csokitorta sós mogyorós karamellel
  • SweetHome: Ez igazából ízlés kérdése, ezt a brownie-t egy kicsit édesebbre készítettem, ezért van benne 200 g... (2018.05.07. 14:10) Ronda, de finom: Fűszeres boci brownie

Szerzői jog

Az oldalon található bejegyzések (a szövegek és a képek is) szerzői jogi védelem alatt állnak.

Bármilyen tartalmat szeretnél leközölni a blogomról, előzetesen keress meg emailben: SweetHomeBakes.Bp@gmail.com

Ha csak a receptet szeretnéd megosztani valakivel, kérlek, a bejegyzés linkjét küldd át/oszd meg! Köszönöm! :)

süti beállítások módosítása