Vaníliafagyi és jegeskávé - egyszerűen és villámgyorsan

Ilyen hőségben az ember desszert terén csakis valami hideg finomságra tud gondolni. Olyanra, amit nem kell főzni. Olyanra, amit nem kell sokáig keverni-kutyulni. Olyanra, ami hűsít. Sőt, néha olyanra, amiben koffein is van.

Kettő az egyben recept következik: először gyorsan összedobunk egy fincsi vaníliafagyit, majd keverünk egy jegeskávét is azok kedvéért, akik hasonlóan keveset tudtak csak aludni ebben a hőségben mint én, ezért sürgősen koffeinre van szükségük - de csakis hidegen. 

vaníliafagyi (3)

Nem tudom ki hogy van vele, de én személy szerint nagyon nehezen viselem a meleget - bár ami mostanában van, az valószínűleg mindenkinek több egy kicsit a soknál. Én legszívesebben 25 fokban viselném azokat a nyári ruháimat, amit most 37-ben kell. Azt figyeltétek, hogy Afrikában van olyan meleg, mint most nálunk volt a héten? Még jó hogy nem most mentünk nyaralni, hanem két héttel és tíz Celsius fokkal ezelőtt - különben egész nap csak bent ülhettünk volna, menekülve a forróság elől. Egyébként egy szavam sem lehet: hétköznap napközben légkondis helyiségben csücsülök, csak a BKV-t, na meg az otthoni délutáni és éjszakai meleget kell elviselnem valahogy. Mondjuk ezzel a vaníliafagyival. :) A légkondiból hétvégébe áttérés sem volt olyan vészes, mint amire számítottam: egy jó két és fél órás buszozás után megtudtam, hogy bármennyire is panaszkodnak itt az emberek, hogy meleg van, egy jó öt fokkal még mindig hűvösebbnek érezni, mint a fővárosban. Pláne a lakásban, ami ellentétben a mi körbecuppantott és csini műanyag ablakos panelunkkal, ahol éjjel bent melegebb van, mint odakint (mert ugye a szigetelés, ami a jó meleg fal külső oldalán van, szépen bent tartja a meleget - nemcsak télen, de nyáron is), szóval itt a lakás nem annyira meleg, hűvösebb van mint kint, pl. ahol most pötyögöm ezt a bejegyzést 26 fok van, légkondi és minden különösebb trükk nélkül. Szóval ezeket átgondolva a 30 fok feletti alföldi kisvárosban, ahol alig mozog a levegő, én voltam a legboldogabb ember - még ha egy pár perccel ezelőtt nem is vigéckedtem ennyire, mikor kint a vadiúj asztalom vadiúj asztallapját kenegettem lakkal, árnyékban, harmincvalahány fokban. Na akkor már vágytam ide be, hogy hűsölhessek kicsit. :)

vaníliafagyi (4)

Ezen a héten egyébként minden nap egy picit másmilyen, de nagyon trükkös jegeskávét ittam: kávét adagoltam jégkockatartóba és fagyasztottam le, majd ebből három darabkát tettem hideg tejbe - egyik kedves kolleganőm szuper tanácsa volt ez, nagyon örültem neki, na meg annak is, hogy pont volt nálam jégkockatartó. Mármint nem zsebben és nem is a kistáskámban, hanem a fagyasztóban rejtegettem a jégkockatartóm, és roppant ódivatú módon vizet tároltam benne. Egészen hétfőig. Vagy kedd volt? Jesszus, nem tudom... Na de nem is ez a lényeg, hanem hogy ez is egy jó módja a jegeskávé készítésének. :) Akit viszont a vaníliafagyis verzió érdekli, vagy csak szimplán vaníliafagyizni szeretne, netán egy kis őszibarackkal vagy valamilyen bogyós gyümölccsel tuningolva, annak melegen - jaj, nem: hidegen! ajánlom a lenti receptet. :)

vaníliafagyi (1)

Vaníliafagyi

Hozzávalók:

  • 250 g natúr tejszines kremsajt
  • 40 g porcukor
  • nagy csipet őrölt vanília

A hozzávalókat összekeverjük, és jégkockatartókba adagoljuk. Fagyasztóba tesszük, és legalább 6 órán keresztül fagyasztjuk tálalás előtt.

Gyümölcsökkel és browie-val is nagyon finom.

 

Jegeskávé

Hozzávalók:

  • egy adag kávé (eszpresszo, french press, kotyogós vagy bármilyen, ízlés szerint)
  • kevés tej - elhagyható, és a mennyiségnél vegyük figyelembe, hogy a fagyi is krémesíti majd kicsit a jegeskávénkat
  • 4-5 vaníliafagyi darabka

A kávét lefőzzük, egy vékony falú fémtálba vagy fémpohárba tesszük, és hozzáöntjük a tejet. A fémtálat jéghideg vízbe állítjuk - így gyorsan lehűtjük a kávét. A vaníliafagyit egy üvegpohárba tesszük, erre öntjük rá a kávét. Frissen elkészítve fogyasztjuk.

vaníliafagyi (2)

A bejegyzés trackback címe:

https://sweethomebakes.blog.hu/api/trackback/id/tr6716264026

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Rólam...

profil_2021_1.jpg

Egy Budapestre költözött, vidéken felnőtt leányzó vagyok, aki lehet, hogy egy kicsit pályát tévesztett, mert bár kicsi gyermekkora óta a Nagymamája konyhájában csodálta a torták, fánkok és derelyék elkészítésének csodás folyamatát, valahogy mégis mérnök lett belőle. Legalábbis először.

Aztán ahogy jöttek a sikerek, rájöttem, hogy az én utam más. Azóta már cukrász is vagyok :) 

A bővebb sztorit ide kattintva olvashatod!

Facebook-on is megtalálsz

Kövess Instagramon is!

Rövidítések

  • ek. - evőkanál
  • tk. - teáskanál
  • mk. - mokkáskanál
  • cs. - csomag

Címkefelhő

áfonya (3) alma (19) aquafaba (1) árpa (1) aszalt barack (1) aszalt gyümölcs (7) babapiskóta (2) bacon (2) banán (4) barack (5) bazsalikom (2) bodza (1) bors (2) burgonya (1) búzacsíra (1) citrom (11) cseresznye (1) csokoládé (63) datolya (3) dió (15) earl grey (1) édesburgonya (1) élesztő (10) eper (10) eritrit (1) fagyi (6) fahéj (40) fehér csokoládé (14) feta (3) fokhagyma (2) földimogyoró (21) füge (3) fűszeres (33) gabona (2) ganache (1) gasztroajándék (26) gesztenye (1) goji (1) görög joghurt (2) graham liszt (2) gyömbér (18) gyümölcs (69) hagyma (2) hús (1) húsvét (15) joghurt (11) kakaó (17) kandírozott narancshéj (2) karácsony (69) karamell (14) kardamom (7) kávé (2) kefir (2) keksz (14) kókusz (5) konyak (2) körte (4) kovász (1) krémsajt/mascarpone (32) lekvár (2) levendula (1) likőr (1) magvak (2) mák (11) málna (3) mandula (1) marcipán (1) mazsola (16) meggy (8) méz (8) mézeskalács (6) mikrozöld (3) mogyoró (9) mogyoróvaj (1) mustár (1) müzli (3) napraforgó (2) narancs (8) nektarin (1) nyár (62) Nyereményjáték (1) ősz (64) pesto (1) petrezselyem (2) pezsgő (1) pisztácia (2) rebarbara (3) répa (1) ribizli (5) ricotta (6) rizs (2) ropi (1) rozs (2) rum (3) sajt (4) (1) spárga (1) sűrített tej (1) sütőtök (5) szegfűszeg (10) szerecsendió (9) szilva (3) szilveszter (2) tápióka (1) tavasz (33) tej (34) tejföl (13) tejszín (24) tél (84) teljes kiőrlésű liszt (5) tojás (31) tojásfehérje (2) tökmag (1) tonka (1) turmixok (2) túró (17) ünnep (20) vaj (1) vanília (40) video (1) vörösáfonya (7) zab (30) zöldség (1) smoothie-k (1)

Legújabb kommentek

  • SweetHome Bakes: @LanguageLover: De jó ezt hallani, örülök, hogy tetszik! Köszönöm a visszajelzést (2021.10.24. 16:39) Sütőtökös brownie
  • Bojtošová Mária: Isteni finom ez a torta, kettőt készitettem egyszerre. Egyet a családnak, egyet a kollégáknak. Min... (2020.08.24. 21:32) Almás csokitorta sós mogyorós karamellel
  • SweetHome: Ez igazából ízlés kérdése, ezt a brownie-t egy kicsit édesebbre készítettem, ezért van benne 200 g... (2018.05.07. 14:10) Ronda, de finom: Fűszeres boci brownie

Szerzői jog

Az oldalon található bejegyzések (a szövegek és a képek is) szerzői jogi védelem alatt állnak.

Bármilyen tartalmat szeretnél leközölni a blogomról, előzetesen keress meg emailben: SweetHomeBakes.Bp@gmail.com

Ha csak a receptet szeretnéd megosztani valakivel, kérlek, a bejegyzés linkjét küldd át/oszd meg! Köszönöm! :)

süti beállítások módosítása