Best of 2015

Közeleg az év vége, ilyenkor jó egy kicsit számot vetni, összegezni, hogy milyen volt az óév. Négy szempont szerint megvizsgáltam kicsit a blogot is, így készült az alábbi négy lista: ebben az évben melyik 5 süti tetszett nektek a legjobban, melyik 5 sütit szerettem én a legjobban, mi az 5 legjobb, és mi az 5 legproblémásabb bloggal kapcsolatos dolog, ami velem történt.

Top 5 sütemény szerintetek - ami a legtöbb oldalletöltést érte el 2015-ben

  • Az ötödik legnépszerűbb az eperkrémes blondie fehércsokival és bodzaszörppel, egy igazi tavaszi-nyári süti, ami szerencsére egész évben elkészíthető, mert fagyasztott eperből is tökéletes.
  • A negyedik az adventi kalács naptár lett, aminek a címén nagyon törtem a fejem, mert igen, tényleg adventra készítettem belőle 24 kis kalácsot, amiből utána naponta egyet vettem elő, de igazából bármikor jól jön ez a recept, ha előre szeretnénk dolgozni, de mégis friss kalácsra vágyunk.
  • A harmadik legnézettebb a tejpite csokidarabkákkal és mogyorós keksz alappal még áprilisból, ó, ez tényleg nagyon-nagyon jó volt... Pihe-puha, krémes, kicsit csokis, mogyorós... #nyamm
  • A második helyen egy decemberi recept, a mézeskalács-fűszeres tejfölpite áll, ami azért érdekes, mert december elején tettem fel a blogra, tehát egész rövid idő alatt került fel a második helyre. Megérdemli egyébként ezt a helyet, nagyon finom, selymesen lágy a krémje, de a népszerűsége egyébként a karácsonyhoz is köthető. :)
  • A legtöbben pedig a mákos sajttortára voltatok kíváncsiak, szintén decemberi recept, szintén nagyon rövid idő alatt lett a legnézettebb bejegyzés, bár tény, hogy valóban jogosan áll az első helyen, eszméletlenül finom!

mákos sajttorta (4)

Top 5 sütemény szerintem - ami érzelmi okokból nekem a legkedvesebb

  • Máktorta lemon curd-del: Anyukámnak készült, óriási sikere volt, a legjobb benne az, hogy első ránézésre a halványsárga tortán egyáltalán nem látszik, hogy milyen szép menyiségben rejt magában mákot - igazi meglepetés torta volt egy mákrajongónak. :) Azért is kedvenc, mert ahhoz képest, hogy milyen tök jó torta, igazán gyorsan elkészíthető, pláne, ha a lemon curd-öt előre megfőzzük.
  • fahéjas szelet, mert saját alkotás még néhány évvel ezelőttről, kb. ez volt a legelső tényleg saját sütim.
  • Nagy kedvencem a vajkaramellás-almás szelet, annak ellenére, hogy nem öt perc az elkészítése, mert egy-két nap után, mikor már szépen összeérnek az ízek, és az alma beleolvad a vajkaramellába, ó, az nagyon jó... Még annak is ízlett, aki nem is szereti a vajkaramellát! :)
  • Az epres-ricottás brownie, mert ebben két kedvencem is megvan: a ricotta és a brownie. :)
  • Négy kedvenc után már nagyon nehéz csak egyet választani, végül a kardamomfagyi mellett döntöttem, mert egyébként is imádom a kardamomot, de így, hogy gyakorlatilag ez az egyetlen íz ebben a fagyiban, amit ha szeretnék, megspékelhetek egy kis fügével, körtével, szőlővel, különösen szuper.

kardamomfagyi (1)

Top 5 pozitív dolog, amit a blog adott nekem

  • Egyértelműen a könyv! Nagyon tetszik, gyönyörű könyv szuper sütireceptekkel, minden recept tesztelve van, és minden info megvan a leírásokban ahhoz, hogy ugyanolyan tök jó legyen a végeredmény. A karácsonyi ajándék kekszeket is ebből sütöttem! :)
  • Nekem meglepően vicces volt: az egyik bejegyzésemben megosztott desszertem receptjének forrása egy másik bejegyzésemben leírt saját receptem (na, ha ezt így szöveg alapján tudod követni, gratulálok! :) Ha nem: nézd meg a linkeket, már a képek alapján is érhető.)
  • Egyre jobban szeretek fotózni, nemcsak sütiket, de a családot és a tájat is - pláne, ha a táj előtt valami finomság van (mint itt vagy itt vagy itt vagy itt vagy itt) :P
  • Rájöttem, hogy a ruhatisztító henger tök jól felszedi a porcukrot a terítőről. (Hát igen, apró örömök az életben... :) )
  • Arra is rájöttem, hogy nem vagyok egyedül a „jobban vigyázz a tortaformáimra és tányérjaimra, mint a két szemed világára” mániámmal - aki még nem szokta meg, hogy addig nem eszünk a sütiből, amíg nincs lefotózva, és a legjobb, ha hozzá sem nyúlunk az olyan tálakhoz-tányérokhoz, amiket fotózáshoz használok, az még meglepődik rajta, de most már legalább tudom, hogy ezzel nem vagyok egyedül! :) Nem egyedi hülyeség, csak tipikus gasztroblogger-probléma. :)

keksz.jpg Süti vagy nem süti és Sütilány-féle duplacsokis keksz - recept a könyvben! :)

 

Top 5 gasztroblogger problémám 2015-ben

  • Amikor őszi félhomályban lefotózok nagy nehezen egymás után 3 sütit, konstatálom, hogy hellyel-közzel ilyen fénnyel is elfogadhatóak a képek, ezért a család megkapja a szabad jelzést a sütifogyasztásra, majd ezután kisüt a nap... És lehetne szép képet készíteni, de már nincs miről. :)
  • Csak az egyik IKEA-ban akciós a szép, hullámos szélű kistányér, és ez nem a közelebbi (de azért elmentünk érte :D ).
  • Összefutok egy ismerőssel, aki megdicséri a blogomat, lelkesen meséli hogy „milyen jól nézett ki a legutóbbi... mi is volt az pontosan?” - és persze nem emlékeztem, mert azon a héten 3-4 különböző sütit csináltam, és a blogra egy ötödik, korábban elkészítettet tettem ki. (Ez persze nem mindig van így, de Murphy mindig ilyenkor küldi nekem ezeket a kérdéseket. :) )
  • Amikor egy fotózáson előrántom a táskámból a receptes füzetem azzal, hogy egyébként akár ezt is rátehetnénk az egyik képre - és ekkor kihullik belőle ezer meg egy kis fecni... OK, nem nagy gáz, csak kicsit ciki. Mostanában jobban kézben tudom tartani az időbeosztásom, de azt hiszem a kiszóródó fecnik nem azt sugallták, hogy én volnék a világ legrendszerezettebb embere. Jaj... :D
  • Egy nagyon-nagyon jó fotós megdicséri az egyik képemet, ami történetesen teljesen véletlenül lett olyan, amilyen... (Nem baj, azért még nem adtam fel ezt a fotózás dolgot! :) )

Azért összességében elmondhatom, hogy egészen jól sikerült a 2015-ös évem. Azért remélem 2016-ban még jobb lesz! :)

Boldog új évet!

BÚÉK

 

A bejegyzés trackback címe:

https://sweethomebakes.blog.hu/api/trackback/id/tr9516264072

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Rólam...

profil_2021_1.jpg

Egy Budapestre költözött, vidéken felnőtt leányzó vagyok, aki lehet, hogy egy kicsit pályát tévesztett, mert bár kicsi gyermekkora óta a Nagymamája konyhájában csodálta a torták, fánkok és derelyék elkészítésének csodás folyamatát, valahogy mégis mérnök lett belőle. Legalábbis először.

Aztán ahogy jöttek a sikerek, rájöttem, hogy az én utam más. Azóta már cukrász is vagyok :) 

A bővebb sztorit ide kattintva olvashatod!

Facebook-on is megtalálsz

Kövess Instagramon is!

Rövidítések

  • ek. - evőkanál
  • tk. - teáskanál
  • mk. - mokkáskanál
  • cs. - csomag

Címkefelhő

áfonya (3) alma (19) aquafaba (1) árpa (1) aszalt barack (1) aszalt gyümölcs (7) babapiskóta (2) bacon (2) banán (4) barack (5) bazsalikom (2) bodza (1) bors (2) burgonya (1) búzacsíra (1) citrom (11) cseresznye (1) csokoládé (63) datolya (3) dió (15) earl grey (1) édesburgonya (1) élesztő (10) eper (10) eritrit (1) fagyi (6) fahéj (40) fehér csokoládé (14) feta (3) fokhagyma (2) földimogyoró (21) füge (3) fűszeres (33) gabona (2) ganache (1) gasztroajándék (26) gesztenye (1) goji (1) görög joghurt (2) graham liszt (2) gyömbér (18) gyümölcs (69) hagyma (2) hús (1) húsvét (15) joghurt (11) kakaó (17) kandírozott narancshéj (2) karácsony (69) karamell (14) kardamom (7) kávé (2) kefir (2) keksz (14) kókusz (5) konyak (2) körte (4) kovász (1) krémsajt/mascarpone (32) lekvár (2) levendula (1) likőr (1) magvak (2) mák (11) málna (3) mandula (1) marcipán (1) mazsola (16) meggy (8) méz (8) mézeskalács (6) mikrozöld (3) mogyoró (9) mogyoróvaj (1) mustár (1) müzli (3) napraforgó (2) narancs (8) nektarin (1) nyár (62) Nyereményjáték (1) ősz (64) pesto (1) petrezselyem (2) pezsgő (1) pisztácia (2) rebarbara (3) répa (1) ribizli (5) ricotta (6) rizs (2) ropi (1) rozs (2) rum (3) sajt (4) (1) spárga (1) sűrített tej (1) sütőtök (5) szegfűszeg (10) szerecsendió (9) szilva (3) szilveszter (2) tápióka (1) tavasz (33) tej (34) tejföl (13) tejszín (24) tél (84) teljes kiőrlésű liszt (5) tojás (31) tojásfehérje (2) tökmag (1) tonka (1) turmixok (2) túró (17) ünnep (20) vaj (1) vanília (40) video (1) vörösáfonya (7) zab (30) zöldség (1) smoothie-k (1)

Legújabb kommentek

  • SweetHome Bakes: @LanguageLover: De jó ezt hallani, örülök, hogy tetszik! Köszönöm a visszajelzést (2021.10.24. 16:39) Sütőtökös brownie
  • Bojtošová Mária: Isteni finom ez a torta, kettőt készitettem egyszerre. Egyet a családnak, egyet a kollégáknak. Min... (2020.08.24. 21:32) Almás csokitorta sós mogyorós karamellel
  • SweetHome: Ez igazából ízlés kérdése, ezt a brownie-t egy kicsit édesebbre készítettem, ezért van benne 200 g... (2018.05.07. 14:10) Ronda, de finom: Fűszeres boci brownie

Szerzői jog

Az oldalon található bejegyzések (a szövegek és a képek is) szerzői jogi védelem alatt állnak.

Bármilyen tartalmat szeretnél leközölni a blogomról, előzetesen keress meg emailben: SweetHomeBakes.Bp@gmail.com

Ha csak a receptet szeretnéd megosztani valakivel, kérlek, a bejegyzés linkjét küldd át/oszd meg! Köszönöm! :)

süti beállítások módosítása