Ilyen érzés megnyerni életem legnagyobb versenyét

Nemcsak eddigi életem legnagyobb versenye volt ez, most konkrétan nincs olyan, amin indulhatnék, és nagyobb ennél.

A Magyarország Cukormentes Tortája háziversenyről van szó, ha követsz facebookon vagy instagramon, akkor hallottál róla, ha nem, akkor elmesélem most: hétfőn volt a döntő, és én vagyok az a szerencsés, akinek a tortáját nyertesnek választotta a zsűri.

Az a zsűri, akik között ott ült Nándori László (aranykoszorús cukrászmester, a Magyarország Cukormentes Tortája verseny győztese (2013, 2014 és 2018)) és Bechmann György (a Zsolnay Kávéház cukrászmestere, ő volt a zsűri elnöke). Ezért is mondtam azt, hogy ennél nagyobb versenyen nem tudok most indulni, mert a döntést a szakmájukban ilyen elismert cukrászok hozták meg. Meg is lepődtem nagyon, mikor meghallottam a tortám nevét, kellett egy másodperc, amíg felfogtam, hogy tényleg az én tortám nevét hallottam :)

körtés-csokoládémousse-torta.jpg Körtés csokoládémousse torta Forrás: Egy Csepp Figyelem Alapítvány

 

Na de ne ugorjunk ennyire előre, nem hétfőn kezdődött ez a sztori, hanem még sokkal hamarabb.

Ami fontos infó, és sokan keverik: minden évben két Magyarország Cukormentes Tortája versenyt hirdet az Egy Csepp Figyelem Alapítvány - egyik "a" verseny, amit profi cukrászoknak írnak ki, a másik pedig a háziverseny, amire amatőrök nevezhetnek, akik cukrászdában még nem dolgoztak. Erre neveztem én (a másik az sajnos még nem az én kategóriám... :( )

Korábban is figyelemmel kísértem már a háziversenyt, de vagy bátorságom nem volt indulni (az utóbbi négy évben azért sokat fejlődtem, két éve még lehet nem álltam erre készen), vagy időm nem volt kísérletezni (egy cukormentes tortát megalkotni sajnos nem egyenlő azzal, hogy egy az egyben (vagy édességi fok alapján átszámítva) helyettesítjük a cukrot valamilyen cukorhelyettesítővel).

Most sem voltam biztos abban, hogy pályázok, először egy teljesen másmilyen tortával próbálkoztam itthon, de az nem volt az igazi, nem lett volna elég időm tökéletesíteni, ezért inkább más irányban indultam el (megjegyzem, anno ugyanez volt a diplomamunkámmal is, leadás előtt kb. egy hónappal módosítottam témát...) Részben tartottam egy kicsit a csokitól, féltem, hogy tudok-e úgy finom tortát sütni vele, hogy a szénhidrát és kalória korlátokba is beleférjek. A nagy kedvencemet, a brownie-t elvetettem, mert csokis töltelék mellett ez már sok lett volna, de nem volt mit tenni, imádom a csokis sütiket, ezekben jó vagyok, ezért lesz ami lesz alapon úgy gondoltam, ez lesz a jó irány.

Csokimousse. Gyümölcs. Roppanós réteg. Ez a három dolog volt, amiből kiindultam, ilyenkor szokott beindulni a fejemben az a folyamat, amit pontról pontra lehetetlenség követni, de a végén kijön az eredmény, amit utána megpróbálok megsütni. Ez az eredmény most a körte lett, vajon párolva, fűszerekkel; ez alatt kakaós piskóta csokis-földimogyorós roppanós réteggel, az egész tetején pedig csokimousse.

Ennek a receptjét (amit ide kattintva megtalálsz) és fotóját küldtem el az Alapítvány részére. Ezzel kezdődik a háziverseny, a beküldött pályázatokat először dietetikus nézi át, majd a zsűri többi tagja, és kiválasztják a 10 legjobbat, akik mehetnek a döntőre. Majd kiugrottam a bőrömből, amikor megkaptam az értesítést, hogy én is továbbjutottam! :)

csokoládémousse-torta-körtével_Erdődi-Zsófia.jpg Ez volt a pályázathoz csatolt fotóm

 

A döntőn már tortával felszerelkezve vártak minket a Zsolnay Kávéházban, szépen sorban először lefotózták a tortát, aztán kóstolt a zsűri, és értékelt. Mi meg vártunk. 

Próbáltunk ugyan néha szolidan kukucskálni, de nagyon szolidra sikerült a dolog, mert semmit sem tudtunk meg; az egyetlen, amit láttunk, az a torták fotózása volt (a képeket ide kattintva tudjátok megnézni). Láttam, hogy szebbnél szebb tortákat hoznak ki, ekkor tudatosult bennem, hogy tényleg milyen szoros a verseny, hogy mennyire jó hobbicukrász az, aki bejutott a döntőbe.

döntős-torták.jpg Kóstoltam mind - nagyon finomak voltak!

 

A zsűri dél körül meghozta a döntését, Erős Antónia hirdette ki az eredményt. Először a különdíjasok kerültek sorra: a legkreatívabb torta különdíját Huszti Mariann Tutti frutti tortája nyerte el, a gyógynövénnyel, gyógyhatású alapanyaggal készült legfinomabb torta különdíját pedig Kunsági Gabriella Szép kis mákvirág tortája kapta.

Ez volt az a pillanat, amikor én kicsit sajnáltam, hogy nem kaptam különdíjat, de nem bántam nagyon, mert tudtam, hogy milyen nagy dolog már az is, hogy a döntőig eljutottam. Ezt csak azért mesélem el, hogy legyen egy kis fogalmatok arról, mit éreztem abban a pillanatban, amikor meghallottam, hogy a fődíjat a Körtés csokoládémousse tortám nyerte :)

Egy vagy két másodperc kellett, hogy felfogjam, hogy tényleg ezt hallottam, és tényleg én vagyok az, aki most kimegy, és fogadja a gratulációkat a zsűritől, és átveszi a fődíjat (ami egy hiper-szuper Kenwood robotgép, mutatok majd fotót róla, imádom!). És nem, ez még nem az, amikor azt értettem meg, hogy az én tortám nyert, ez csak másnap esett le igazán, amikor reggel felébredtem, és eszembe jutott a dolog. Vagy talán munka közben. Vagy mikor jött a telefon, hogy másnap reggel mennünk kéne az ATV-be. Vagy mikor már ott voltunk. Nem is tudom, talán fokozatos volt az egész. Az viszont biztos, hogy valami hihetetlen jó érzés! :)

(A tévés sztori egyébként megérne egy külön misét, nagyon kevés alvás után mentem hulla fáradtan, de ez hosszú sztori, mindenesetre a videót megnézhetitek ide kattintva. Igen, eldőlt :D )

Erős-Antóniával-és-Bechmann-Györggyel.jpg Erős Antóniával és Bechmann Györggyel Forrás: Egy Csepp Figyelem Alapítvány

 

Az egyértelmű, hogy a legtöbb, amit nyertem, az az elismerés, hogy jó, amit csináltam, és az érzés, amit ezzel kaptam. De azért mutatom a tárgynyereményeket is, mert azért ezek se semmik :D

Minden döntős kapott egy ajándékcsomagot Gyuri bácsitól (Szabó Györgytől, a bükki füvesembertől), benne a gyógynövényekről szóló könyvükkel, gyógyteákkal és naptárral. A könyvet dedikálta is Gyuri bácsi és lánya, Lopes-Szabó Zsuzsa - amit külön köszönök, mert sajnos a díjátadón lecsúsztam a dedikálásról, ezért délután külön szakítottak egy kis időt arra, hogy aláírják nekem a könyvet, nagyon kedvesek voltak!

Nagy kincs nekem ez az ajándékcsomag, én minden megfázásnál bevetek egy 4-5 gyógyteából álló keveréket, és a cickafarkfű is nagyon jó barátom, jó lesz elolvasni a könyvet és még többet megtudni a gyógynövényekről!

A fődíj pedig egy Kenwood konyhai robotgép volt, ami mindent tud, a habot ver - krémet kever - tésztát dagaszt hármason túl még aprító, turmix és citrusfacsaró feltét is tartozik hozzá, nagyon szuper ez a gép!

A legjobban azt várom, hogy az aprítóval a répareszelést kipróbáljam, és süssek egy répatortát - ez a világ egyik legfinomabb sütijét gyorsan elkészíthetővé varázsolná. Tuti, hogy nem várom meg vele a tavaszt (ami egyébként sokkal jobban "répatortaszezon", mint az ősz), itt még a napokban készülni fog egy répatorta! :D

De ami a legnagyobb nyeremény, az az elismerés, a zsűri dicsérő szavai, hogy milyen finom volt a csokimousse, és milyen tökéletes lett a tortám formája, a tanácsok, amiket Nándori Lászlótól kaptam, hogy hogyan lehetne még jobb, még finomabb - ezek nekem mindennél többet érnek! Köszönök szépen mindent, amit ezzel a versennyel kaptam! :)

A bejegyzés trackback címe:

https://sweethomebakes.blog.hu/api/trackback/id/tr7016264298

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Rólam...

profil_2021_1.jpg

Egy Budapestre költözött, vidéken felnőtt leányzó vagyok, aki lehet, hogy egy kicsit pályát tévesztett, mert bár kicsi gyermekkora óta a Nagymamája konyhájában csodálta a torták, fánkok és derelyék elkészítésének csodás folyamatát, valahogy mégis mérnök lett belőle. Legalábbis először.

Aztán ahogy jöttek a sikerek, rájöttem, hogy az én utam más. Azóta már cukrász is vagyok :) 

A bővebb sztorit ide kattintva olvashatod!

Facebook-on is megtalálsz

Kövess Instagramon is!

Rövidítések

  • ek. - evőkanál
  • tk. - teáskanál
  • mk. - mokkáskanál
  • cs. - csomag

Címkefelhő

áfonya (3) alma (19) aquafaba (1) árpa (1) aszalt barack (1) aszalt gyümölcs (7) babapiskóta (2) bacon (2) banán (4) barack (5) bazsalikom (2) bodza (1) bors (2) burgonya (1) búzacsíra (1) citrom (11) cseresznye (1) csokoládé (63) datolya (3) dió (15) earl grey (1) édesburgonya (1) élesztő (10) eper (10) eritrit (1) fagyi (6) fahéj (40) fehér csokoládé (14) feta (3) fokhagyma (2) földimogyoró (21) füge (3) fűszeres (33) gabona (2) ganache (1) gasztroajándék (26) gesztenye (1) goji (1) görög joghurt (2) graham liszt (2) gyömbér (18) gyümölcs (69) hagyma (2) hús (1) húsvét (15) joghurt (11) kakaó (17) kandírozott narancshéj (2) karácsony (69) karamell (14) kardamom (7) kávé (2) kefir (2) keksz (14) kókusz (5) konyak (2) körte (4) kovász (1) krémsajt/mascarpone (32) lekvár (2) levendula (1) likőr (1) magvak (2) mák (11) málna (3) mandula (1) marcipán (1) mazsola (16) meggy (8) méz (8) mézeskalács (6) mikrozöld (3) mogyoró (9) mogyoróvaj (1) mustár (1) müzli (3) napraforgó (2) narancs (8) nektarin (1) nyár (62) Nyereményjáték (1) ősz (64) pesto (1) petrezselyem (2) pezsgő (1) pisztácia (2) rebarbara (3) répa (1) ribizli (5) ricotta (6) rizs (2) ropi (1) rozs (2) rum (3) sajt (4) (1) spárga (1) sűrített tej (1) sütőtök (5) szegfűszeg (10) szerecsendió (9) szilva (3) szilveszter (2) tápióka (1) tavasz (33) tej (34) tejföl (13) tejszín (24) tél (84) teljes kiőrlésű liszt (5) tojás (31) tojásfehérje (2) tökmag (1) tonka (1) turmixok (2) túró (17) ünnep (20) vaj (1) vanília (40) video (1) vörösáfonya (7) zab (30) zöldség (1) smoothie-k (1)

Legújabb kommentek

  • SweetHome Bakes: @LanguageLover: De jó ezt hallani, örülök, hogy tetszik! Köszönöm a visszajelzést (2021.10.24. 16:39) Sütőtökös brownie
  • Bojtošová Mária: Isteni finom ez a torta, kettőt készitettem egyszerre. Egyet a családnak, egyet a kollégáknak. Min... (2020.08.24. 21:32) Almás csokitorta sós mogyorós karamellel
  • SweetHome: Ez igazából ízlés kérdése, ezt a brownie-t egy kicsit édesebbre készítettem, ezért van benne 200 g... (2018.05.07. 14:10) Ronda, de finom: Fűszeres boci brownie

Szerzői jog

Az oldalon található bejegyzések (a szövegek és a képek is) szerzői jogi védelem alatt állnak.

Bármilyen tartalmat szeretnél leközölni a blogomról, előzetesen keress meg emailben: SweetHomeBakes.Bp@gmail.com

Ha csak a receptet szeretnéd megosztani valakivel, kérlek, a bejegyzés linkjét küldd át/oszd meg! Köszönöm! :)

süti beállítások módosítása