Csokis-narancsos minikuglófok

Ez a süti egy „mi a szöszt süssek, ami finom, és még nincs fent a blogon” agyalás eredményeként született meg, valójában dunsztom sincs, hogy jutottam el a narancsos megoldásig, mindenesetre annyira befészkelte magát az ötlet a fejembe, hogy muszáj volt kiderítenem, hogy működik-e a dolog. Jelentem: működik, és nagyon-nagyon finom!

csokis-narancsos kuglóf (4)

A kelt tésztában az a jó, hogy bármilyen formában elkészíthetjük, kedvünk szerint választhatjuk meg, hogy fonott kalácsot, csigákat, bucikat, briósokat vagy kifliket készítünk belőle, vagy egyszerűen csak valamilyen sütőformába porciózva sütjük ki.

Én most minikuglófokat készítettem, mert ezek olyan aranyosak, és ez a forma igazán jól megy a narancsos ízvilághoz. Hagyományos minikuglófból csak 6 db-ot tudtam sütni, mert ennyihez volt formám, úgyhogy elővettem a linzerkosár formákat is, mert ez hasonlít a kisebb méretű, középső mélyedés nélküli kuglóf formára, csak nagyon piciben. :) De a célnak ugyanúgy megfelel a muffinforma is, vagy ha végképp semmink sincs kéznél, akkor gyúrjunk kis gombócokat belőle, és süssük ki tepsin - mint mondtam, a kelt tésztának ezerféle formát adhatunk. :) A lényeg úgyis az íz, és a narancs-csoki párosnak nehéz nemet mondani. :)

csokis-narancsos kuglóf (2)

És hogy miért készült nálam minikuglóf, és mi az a piros logo a képeken? A két kérdésre ugyanaz a válasz: Nagyi titka. :)

Szóval, hogy az elején kezdjem, egy szép napon kaptam e-mailen egy megkeresést a Nagyi titkától, amelyben egy pályázatra invitáltak. A pályázat a Nagyi titka Sütimester kiválasztásáról szól, valamint a legjobbak részt vehetnek egy szuper workshopon is, amelyet Márk Szonja (Édesem) és Sallay Fanni (Cake Shop) tartanak - én pedig annyira, de annyira örülnék, ha ott lehetnék ezen a workshopon, hogy az el se lehet mondani. :) A sütimester pedig a Nagyi titka márka nagykövete lehet egy éven keresztül - igazán megtisztalő feladat. :)

A pályázaton a gasztrobloggerek feladata kirándulós finomságok készítése volt, amik utazáshoz ideálisak, amiket könnyen magunkkal vihetünk egy piknikre, és kicsik és nagyok is szeretik. Nagyon jó téma, a nyaralásokra én is szoktam mindig valamilyen finomságot készíteni - a legtöbbször csokis bucikat, mert ez a kedvencem, de készítettem már kekszeket is. De ilyen narancsos minikuglófot soha. És milyen rosszul tettem... Annyira jó! Nem hivalkodó az íze, hanem finoman narancsos, mert valódi naranccsal készül, semmi aroma meg hasonlók, csak egy narancs, egy kis kandírozott narancshéj (én házi készítésűt tettem bele, szigorúan bio narancsból!) és csoki. Hmmm... Jó lett. Frissen a legjobb. ;)

csokis-narancsos kuglóf (1)

Csokis-narancsos minikuglófok

Hozzávalók:

  • 50 dkg Nagyi titka Kelt tészta süteményliszt
  • 2 tojás sárgája
  • 4 dkg vaj
  • 5 dkg cukor
  • 10 g friss élesztő
  • 1 dl tej
  • 1 nagyobb narancs
  • csipet só
  • 50 g kandírozott narancshéj
  • 50 g étcsokoládé

 

A narancsot meghámozzuk, összeturmixoljuk, ebből 1,5 dl-t kimérünk, ennyi fog majd kelleni a tésztához.

Ha kézzel dagasztjuk a tésztát, akkor a tejet kicsit langyosítsuk meg, keverjünk bele egy kevés cukrot, és futtassuk benne fel az élesztőt; majd a lisztből, a tojássárgájából, az olvasztott vajból, a maradék cukorból, csipet sóból, a felfuttatott élesztőből és a narancspüréből készítsünk tésztát, dagasszuk be, és tegyük félre pihenni.

Én kenyérsütőgépet szoktam használni kelt tészta készítéséhez, mert ezzel sokkal könnyebb elkészíteni: csak tegyük a tészta hozzávalóit az üstbe, és a gép szépen bedagasztja a tésztát, még keleszteni is jobb benne.

A kandírozott narancshéjat és a csokit vágjuk apró darabokra.

Készítsük elő a formákat, kenjük ki vékonyan vajjal.

Ha a kelt tészta kétszeresére kelt, gyúrjuk át jól (a kenyérsütőgép ezt is megoldja), és adjuk hozzá a kandírozott narancshéjat és a csokit is.

Vágjunk le kis darabokat a tésztából, a kezünkkel kicsit gömbölyítsünk rajta, majd tegyük bele a formába (számoljunk azzal, hogy kicsit még kelni fog, ezért elég, ha a forma kb. ¾-ét telíti csak ki a tészta).

Ha az összes tésztát kiadagoltuk a sütőformába, takarjuk le konyharuhával, és langyos helyen kelesszük még 30-40 percig, majd 180°C-on süssük aranybarnára (tűpróbával is ellenőrizhetjük, hogy átsült-e a tészta).

 

Ha tetszett a recept, köszönöm, ha megosztod!

Még több finomságot találsz a Facebook és Instagram oldalamon! :)

 

Még több péksüti receptet találsz ide kattintva>>

 

csokis-narancsos kuglóf (3)

A bejegyzés trackback címe:

https://sweethomebakes.blog.hu/api/trackback/id/tr6716264142

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Rólam...

profil_2021_1.jpg

Egy Budapestre költözött, vidéken felnőtt leányzó vagyok, aki lehet, hogy egy kicsit pályát tévesztett, mert bár kicsi gyermekkora óta a Nagymamája konyhájában csodálta a torták, fánkok és derelyék elkészítésének csodás folyamatát, valahogy mégis mérnök lett belőle. Legalábbis először.

Aztán ahogy jöttek a sikerek, rájöttem, hogy az én utam más. Azóta már cukrász is vagyok :) 

A bővebb sztorit ide kattintva olvashatod!

Facebook-on is megtalálsz

Kövess Instagramon is!

Rövidítések

  • ek. - evőkanál
  • tk. - teáskanál
  • mk. - mokkáskanál
  • cs. - csomag

Címkefelhő

áfonya (3) alma (19) aquafaba (1) árpa (1) aszalt barack (1) aszalt gyümölcs (7) babapiskóta (2) bacon (2) banán (4) barack (5) bazsalikom (2) bodza (1) bors (2) burgonya (1) búzacsíra (1) citrom (11) cseresznye (1) csokoládé (63) datolya (3) dió (15) earl grey (1) édesburgonya (1) élesztő (10) eper (10) eritrit (1) fagyi (6) fahéj (40) fehér csokoládé (14) feta (3) fokhagyma (2) földimogyoró (21) füge (3) fűszeres (33) gabona (2) ganache (1) gasztroajándék (26) gesztenye (1) goji (1) görög joghurt (2) graham liszt (2) gyömbér (18) gyümölcs (69) hagyma (2) hús (1) húsvét (15) joghurt (11) kakaó (17) kandírozott narancshéj (2) karácsony (69) karamell (14) kardamom (7) kávé (2) kefir (2) keksz (14) kókusz (5) konyak (2) körte (4) kovász (1) krémsajt/mascarpone (32) lekvár (2) levendula (1) likőr (1) magvak (2) mák (11) málna (3) mandula (1) marcipán (1) mazsola (16) meggy (8) méz (8) mézeskalács (6) mikrozöld (3) mogyoró (9) mogyoróvaj (1) mustár (1) müzli (3) napraforgó (2) narancs (8) nektarin (1) nyár (62) Nyereményjáték (1) ősz (64) pesto (1) petrezselyem (2) pezsgő (1) pisztácia (2) rebarbara (3) répa (1) ribizli (5) ricotta (6) rizs (2) ropi (1) rozs (2) rum (3) sajt (4) (1) spárga (1) sűrített tej (1) sütőtök (5) szegfűszeg (10) szerecsendió (9) szilva (3) szilveszter (2) tápióka (1) tavasz (33) tej (34) tejföl (13) tejszín (24) tél (84) teljes kiőrlésű liszt (5) tojás (31) tojásfehérje (2) tökmag (1) tonka (1) turmixok (2) túró (17) ünnep (20) vaj (1) vanília (40) video (1) vörösáfonya (7) zab (30) zöldség (1) smoothie-k (1)

Legújabb kommentek

  • SweetHome Bakes: @LanguageLover: De jó ezt hallani, örülök, hogy tetszik! Köszönöm a visszajelzést (2021.10.24. 16:39) Sütőtökös brownie
  • Bojtošová Mária: Isteni finom ez a torta, kettőt készitettem egyszerre. Egyet a családnak, egyet a kollégáknak. Min... (2020.08.24. 21:32) Almás csokitorta sós mogyorós karamellel
  • SweetHome: Ez igazából ízlés kérdése, ezt a brownie-t egy kicsit édesebbre készítettem, ezért van benne 200 g... (2018.05.07. 14:10) Ronda, de finom: Fűszeres boci brownie

Szerzői jog

Az oldalon található bejegyzések (a szövegek és a képek is) szerzői jogi védelem alatt állnak.

Bármilyen tartalmat szeretnél leközölni a blogomról, előzetesen keress meg emailben: SweetHomeBakes.Bp@gmail.com

Ha csak a receptet szeretnéd megosztani valakivel, kérlek, a bejegyzés linkjét küldd át/oszd meg! Köszönöm! :)

süti beállítások módosítása